رشد اقتصادی روسیه بیش تر شد

رشد اقتصادی روسیه بیش تر شد سیب پال: اقتصاد روسیه در سه ماه دوم امسال 0.9 درصد رشد كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از تریدینگ اكونومیكس، رشد اقتصادی روسیه در سه ماهه دوم امسال به ۰.۹ درصد رسیده است كه در مقایسه با رشد سه ماهه نخست امسال ۰.۴ درصد بیشتر است. رشد ۰.۵ درصدی منتهی به ماه مارس، نگرانی ها از وقوع ركود در اقتصاد روسیه را تشدید كرده بود اما با بازگشت رشد به مدار بالاتر در سه ماهه دوم سال، حالا بانك مركزی روسیه می تواند با خیال آسوده تری به دنبال كاهش نرخ بهره باشد.
در میان بخش های مختلف، بخش صنعت موتور محرك رشد در سه ماهه دوم سال بوده است و رشد آن با ۰.۹ درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست سال به سه درصد افزایش پیدا كرده است. رشد بخش كشاورزی ۱.۲ درصد و ساخت وساز ۱.۵ درصد برآورده شده است.
بانك مركزی روسیه در برآورد خود پیش بینی كرده بود كه رشد اقتصادی حدود یك درصد باشد اما وزارت توسعه اقتصادی رشد ۰.۸ درصدی را در سه ماهه دوم سال پیش بینی كرده بود. متوسط رشد اقتصادی روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۹۵ درصد بوده است كه بالاترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه پایانی سال ۱۹۹۹ با ۱۲.۱ درصد و كمترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ با منفی ۱۱.۲ درصد بوده است.
در واكنش به افزاش رشد اقتصادی، ارزش روبل كه روز گذشته در مقابل دلار تضعیف شده بود افزایش یافت به شكلی كه هر دلار به ازای ۶۵.۴۲ روبل، هر یورو به ازای ۷۳.۲۲ روبل و هر پوند به ازای ۷۸.۹ روبل مبادله شدند.
شاخص " موئكس" بورس مسكو نیز امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۲۶۸۹.۹۳ واحد رسید.




منبع:

1398/05/22
13:12:13
5.0 / 5
3643
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است