ترامپ بورس های جهان را به هم ریخت!

ترامپ بورس های جهان را به هم ریخت! سیب پال: بعد از حملات جدید رئیس جمهور آمریكا به چین، فاكتورهای بورسی جهان با ریزش سنگین بسته شدند.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، تنها چند ساعت بعد از اختتام آخرین دور از مذاكرات تجاری بین آمریكا و چین در شهر شانگهای، دونالد ترامپ اعلام نمود كه چینی ها حاضر نیستند محصولات كشاورزی بیشتری از آمریكا بخرند و این سبب شده است تا وی تصمیم بگیرد تعرفه وارداتی بر محصولات چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را از یكم سپتامبر امسال به ۱۰ درصد افزایش دهد.
این تهدیدات همانطور كه انتظارش می رفت به سرعت فضای معاملات را تحت تاثیر خود قرار داد به شكلی كه شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ریزش ۱.۴ درصدی بسته شد و شاخص "نیك كی ۲۲۵" توكیو در اتفاقی كم سابقه ۲.۴ درصد سقوط كرد. در دیگر مناطق آسیا شاخص "شانگهای كامپوزیت" چین ۱.۵ درصد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ كنگ ۲.۲ درصد ریزش كردند.
در اروپا شاخص "استوكس ۵۰" ۱.۹ درصد نسبت به روز گذشته خود عقب نشست و در آمریكا شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ریزش ۰.۴ درصدی در پایین ترین سطح این ماه خود قرار گرفت.
ماساهیرو ایشی كاوا، استراتژیست ارشد موسسه "سامو میتو سكیوریتیز" اظهار داشت: بعد از نشست هیات چین و آمریكا، مردم حالا این تجربه را كسب كردند كه همیشه درانتها نشست ها دو طرف لبخند نخواهند زد. بازار این اواخر داشت به سمت بهبود پیش می رفت اما حالا معامله گران باید خودرا برای سناریوهای بدبینانه تر آماده كنند.
خبرگزاری رسمی چین در اولین واكنش به تهدید ترامپ اعلام نموده است كه توافق بین آمریكا و چین حالا دور از دسترس به نظر می آید. از جانب دیگر اما مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا چین را بازیگری بد توصیف كرده است كه برای چندین دهه مانع از تجارتی عادلانه با آمریكا شده است.
در دیگر بازارها، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد كاهش به ۱۴۳۲.۵۸ دلار رسید و از قله شش ماهه اخیر خود فاصله گرفت.




منبع:

1398/05/11
16:00:47
5.0 / 5
3845
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است