كاهش شدید سرمایه گذاری چینی ها در آمریكا

كاهش شدید سرمایه گذاری چینی ها در آمریكا به گزارش سیب پال حجم سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریكا ۸۸ درصد كاهش یافته است.


به گزارش سیب پال به نقل از اسپوتنیك، با تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا، دامنه اختلافات دو كشور به مسائل غیر از تجارت هم كشیده شده است و روابط دو جانبه بین این دو كشور شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است.
داده های انتشار یافته توسط مركز تحقیقات اقتصادی"رودیوم گروپ" نشان داده است كه حجم سرمایه گذاری های چین در آمریكا با ۸۸ درصد كاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.
از جانب دیگر، سرمایه گذاری مستقیم آمریكایی ها در چین هم كاهش یافته است بگونه ای كه آمریكایی ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین انجام داده اند. طبق اعلام رودیوم گروپ حجم مبادلات سرمایه گذاری مشترك بین دو كشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد كاهش یافته است.
اسوار پراساد، مدیر سابق دفتر چین در صندوق بین المللی پول اظهار داشت: این واقعیت كه سرمایه گذاری مستقیم چین و آمریكا در كشورهای همدیگر تا این حد كاهش یافته نشان داده است كه روابط دو جانبه بین این دو كشور تا چه حد متزلزل شده است.
از جانب دیگر انجمن "نشنال ریلور" آمریكا هم اعلام نموده است كه تقاضای چینی ها برای خرید خانه در آمریكا تا آخر ماه مارس با ۵۶ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.
از سال قبل تا كنون چین و آمریكا وارد یك جنگ تمام عیار تجاری با یكدیگر شده اند بگونه ای كه واشنگتن بر واردات كالاهایی به ارزش بیشتر از ۲۰۰ مییلارد دلار از چین تعرفه های ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع كرده است و چین در اقدامی متقابل تاكنونی بیشتر از ۵۰۰۰ قلم كالایی وارداتی از آمریكا به ارزش بیشتر از ۶۰ میلیارد دلار را مشمول تعرفه كرده است. روسای جمهور چین و آمریكا در دیدار با یكدیگر توافق كردند فعلا تعرفه دیگری بر كالاهای وارداتی یكدیگر اعمال نكنند.



1398/05/02
11:52:12
5.0 / 5
3745
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , خرید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است