نقشه دولت ترامپ برای دلار

نقشه دولت ترامپ برای دلار به گزارش سیب پال اظهارات اخیر وزیر خزانه داری آمریكا شائبه دخالت دولت این كشور در بازار ارز را تقویت كرده است.


به گزارش سیب پال به نقل از بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریكا در حاشیه اجلاس وزرای دارایی گروه هفت در شهر پاریس گفته است كه تغییری در سیاست گذاری دلار هم اكنون ایجاد نخواهد شد اما امكان دارد در آینده، آمریكا این مساله را مورد توجه قرار دهد.
شاون اوزبورن، كارشناس مالی در بانك "اسكوشیا" و خوان پرادا، كارشناس مالی بانك "باركلی" گفته اند كه اظهارات منوچین درها را به روی تغییر در سیاست گذاری های پولی آمریكا گشوده است.
دونالد ترامپ تا كنون بارها و بارها از بانك مركزی آمریكا به علت كاهش ندادن نرخ بهره انتقاد كرده و شركای بزرگ تجاری این كشور همچون اتحادیه اروپا و چین را به كاهش تعمدی نرخ ارز خود متهم كرده است.
ترامپ پیشتر گفته بود اروپا و چین دستكاری زیادی در نرخ ارز خود انجام می دهند و آمریكا یا باید با این بازی تطبیق یابد یا به شیوه احمقانه فعلی ادامه دهد.
اوزبورن در همین رابطه اظهار داشت: ریسك مداخله دولت آمریكا در بازار ارز بیشتر از پیش افزایش یافته است. دلار آشكارا در رادار كاخ سفید قرار گرفته است و با عنایت به رشد ضعیف تر اقتصادی و نبود هیچ پیشرفت امیدوار كننده ای در مذاكرات تجاری با چین، احتمال زیادی وجود دارد كه واشنگتن ترغیب به مداخله شود.
آخرین بار آمریكا در سال ۲۰۰۰ ارزش دلار را به شكل تعمدی پایین آورد.
وزیر خزانه داری آمریكا در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه نظر وی را در مورد افترا ترامپ به بانك مركزی اروپا در خصوص كاهش تعمدی ارزش یورو پرسیده بود، اظهار داشت: نظری در مورد استراتژی دلار ندارم و فعلا نمی خواهم چیزی در مورد نرخ برابری دلار و یورو بگویم.



1398/04/29
18:23:52
5.0 / 5
3858
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است