پربازده ترین بازار ایران در كدام مسیر حركت می كند؟

پربازده ترین بازار ایران در كدام مسیر حركت می كند؟ سیب پال: طی هفته ای كه گذشت ارز و بازار بورس به پوچ و توخالی بودن تهدیدات امریكا و دوستانش پی برده و در مقابل تلاطم های سیاسی و تنش افزایی آنان كمترین واكنش را نشان دادند.


به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین در هفته ای كه گذشت روند رشد بورس تهران در تداوم رشدهای معنادار از سطوح كنونی شاخص كل كه از آغاز سال شروع شده است ادامه پیدا كرده است؛ اما با وجود منفی شدن بازار در روز شنبه، در ایام بعد روزهای مثبت و بهتری را تجربه نمود به شكلی كه شاخص كل از آغاز تابستان تا اختتام این هفته به رشد ۶.۳ درصدی رسیده است و آرام آرام رو به جلو برای فتح قله ها حركت میكند. سید علی عباسی تحلیلگر بورس درباب حركت شاخص بورس طی هفته جاری به خبرآنلاین اظهار داشت: این در صورتی است كه همانطور كه در هفته های قبل بیان كردیم، بورس به مسیر رشد خود ادامه می دهد اما نرخ ارز حتی از آغاز سال هیچ گونه رشدی نداشته و حتی در این مدت فاصله قیمت ارز در سامانه نیما با قیمت بازار به شدت به هم نزدیك شده است. البته باید به این مهم نیز اشاره نمود كه معاملات هوشمندانه در این روزهای بازارسهام حاكم است به صورتی كه از هیجانات كاسته شده و سهامداران بیشتر به سمت خرید سهام های می روند كه از دلیلهای بنیادی خوبی برخوردار می باشند. بزرگترین حسن این اتفاق آن است كه در صورت وجود هرگونه اصلاحی سهامداران كمترین زیان را خواهند كرد؛ چونكه سهم های بنیادی از ارزشمندی ذاتی برخوردار بوده و در ایام منفی كمترین اصلاح را دارند.
وی افزود: بهترین نكته كه در بازار این هفته هم شاهد تداوم آن بودیم این بود بازار بورس به پوچ و توخالی بودن تهدیدات امریكا و دوستانش پی برده و در مقابل تلاطم های سیاسی و تنش افزایی آنان كمترین واكنش را نشان داده و مسیر رشد خودرا ادامه داده است. كه نه تنها بورس از رشد متوقف نشد بلكه بازار ارز هم با كاهش قیمت روبرو شده است كه كامل كننده پازل معاملات هوشمندانه در بورس بوده است. به گفته عضو اتاق بازرگانی از اتفاقات جالب و با ارزش دیگری كه در این هفته رخ داد افزایش ثبت نام در بعضی كارگزاری ها برای ورود سرمایه گذاران جدید به بازار بورس بوده كه با وجود ركود در بازارهای كاذب یك امر باارزش تلقی میشود. اما این مهم نیازمند مدیریت درست مسولین سازمان بورس برای حفظ این سرمایه گذاران جدید است، چونكه اگر قرار باشد باز هم با رفتارهای غلط در سیستم مدیریت و سامانه معاملات عمل كنند بدون شك سرمایه گذار بازار های موازی را به این بازار ترجیح خواهد داد. وی تصریح كرد: در بزرگترین گروه بازار بورس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم؛ از آنجاكه صنعت خودرو و ساخت قطعات همچون گروه هایی بوده كه عت بی خود نبوده و هنوز هم بعضی از سهم ها در این گروه ظرفیت رشد های خوبی را دارند كه البته نیازمند مدتی استراحت برای آغاز یك حركت صعودی جدید هستند. عباسی با اشاره به موضوعات دیگری كه روی بازار سهام كشور اثرگذار بود اظهار داشت: در همین بین اتفاق حایز اهمیت دیگری كه بورس ما در این هفته شاهد آن بود اعلام آمار و متغیرهای پولی و بانكی كشور توسط بانك مركزی بود؛ كه انتشار این آمارها برای سهامداران و فعالین بازارسهام از اهمیت بسزایی برخوردار است، چونكه می تواند در تحلیل صنعت بانكداری و ارزشمندی سهام آن در بازار بورس تصمیم گیری نمایند و هم در بررسی وضعیت اقتصاد كلان كشور و تشخیص مسیر رشد و یا افول بازار های مختلف اقتصادی بسیار اهمیت دارد تا سهامدار با این مولفه بتواند مسیر سرمایه گذاری خودرا مشخص نماید. او در آخر اظهار نمود: همانطور كه می دانید این گزارش در مجموع یك وضعیت مثبت و رو به رشدی را به مخاطب ارائه می دهد و نشان دهنده توقف بدهی بانك ها به بانك مركزی می باشد كه حتی در آن رشد ۵ درصدی را هم تجربه كردند كه به نسبت رشد ۳۲ درصدی سال قبل وضعیت به غایت بهتری را دارا است و این برای سهامداران در بازار سهام به مدلول بهبود وضعیت بانك های خصوصی است و این خود نشانی از ارزشمندی سهام این صنعت در بورس است. ۲۲۶۲۲۶


منبع:

1398/04/25
15:18:56
5.0 / 5
3702
تگهای خبر: آنلاین , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است