قول رئیس كل بانك مركزی برای رفع مشكلات بخش خصوصی

قول رئیس كل بانك مركزی برای رفع مشكلات بخش خصوصی سیب پال: رئیس كل بانك مركزی در دیدار با هیات رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران با تاكید بر اینكه بخش غیردولتی بازوی توانمند اقتصاد كشور است، اشاره كرد: بانك مركزی تمام تلاش خودرا برای رفع موانع فعالان بخش غیردولتی به كار می گیرد.


به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین به نقل از بانك مركزی، عبدالناصر همتی در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، با اشاره به اینكه این بانك در امتداد حفظ تعادل بازارها، كنترل بازار ارز را در دستور كار دارد، ابراز امیدواری كرد با تداوم آرامش نسبی بازارها شاهد رونق بیشتر تولید باشیم.
همتی با اشاره به نزدیك شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیما اظهار داشت: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار می باشد و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته كه نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست های ارزی اخیر است.
رئیس كل بانك مركزی همین طور در پاسخ به درخواست های فعالان اقتصادی بخش های غیردولتی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی به تشریح برنامه های بانك مركزی برای هدایت نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت و اضافه كرد: بانك مركزی پشتیبانی از واحدهای تولیدی كوچك و متوسط را بطور جدی پیگیری می كند.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از ركود، برنامه های جدید بانك مركزی بعد از نظرخواهی از كارشناسان پولی كشور در حال تدوین است و در چارچوب «طرح تأمین مالی مولد» اجرا می گردد.
وی با اشاره به اینكه نظام بانكی برغم محدودیت های موجود همواره پشتیبان بخش تولید كشور بوده است، اشاره كرد: امسال میزان پرداخت تسهیلات به بخش های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به SMEها اختصاص خواهد یافت.
اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در این نشست با تشكر از توجه بانك مركزی به دغدغه های فعالان بخش های غیردولتی، ثبات بازارها خصوصاً بازار ارز را حاصل تدابیر بانك مركزی دانستند و از روند آن ابراز رضایت كردند.
نمایندگان فعالان اقتصادی بخش غیردولتی همین طور ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همراهی بیشتر با سیاست های بانك مركزی به طرح دغدغه های خود درباب رفع موانع ارزی و ریالی تولید و صادرات، افزایش تعامل تجاری با همسایگان، تسریع در رفع تعهد ارزی بوسیله واردات در مقابل صادرات و … پرداختند و خواهان برگزاری مستمر این جلسات شدند كه با موافقت همتی همراه بود.


منبع:

1398/04/24
14:02:57
5.0 / 5
3770
تگهای خبر: آنلاین , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است