استقلال كدام بانك های مركزی در معرض خطر است؟

استقلال كدام بانك های مركزی در معرض خطر است؟ سیب پال: بانك های مركزی آمریكا و تركیه تنها بانكهایی نیستند كه با فشار سنگین دولتها برای تغییر نظر خود مواجه گشته اند.


به گزارش سیب پال به نقل از بلومبرگ، یواخیم فلس، مدیر مؤسسه "پثفیك اینوسمنت منیجمنت" اخیراً گفته است كه دوران استقلال بانكهای مركزی به سر آمده است. او شاید تنها اقتصاد دانی نباشد كه چنین نظری دارد؛ رئیس بانك مركزی تركیه اخیراً به سبب مقاومت در مقابل كاهش نرخ بهره اخراج شد و بیم آن می رود كه سرنوشت مشابهی در انتظار جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا باشد.
با این حال تنها بانكهای مركزی این كشورها نیستند كه استقلال آنها در معرض خطر قرار گرفته است؛ در اروپا و كشورهای آسیایی نیز چنین روندی به چشم می خورد. در ادامه با بانكهای مركزی كه استقلال آنها توسط دولت ها در معرض خطر است آشنا می شوید:
آمریكا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا تابحال بارها و بارها از مقاومت جروم پاول، رئیس بانك مركزی درباب كاهش نرخ بهره انتقاد كرده است و حتی برخی منابع خبری از تلاش های پنهان رئیس جمهور برای بركناری پاول آگاهی داده اند. از سال قبل نوك پیكان حملات ترامپ متوجه جروم پاول شد. با این وجود پاول بارها و بارها گفته است كه قصد كناره گیری ندارد و استقلال بانك مركزی را به هر قیمتی حفظ خواهدنمود.
تركیه
اردوغان بارها و بارها خودرا دشمن نرخ بهره خوانده است و این مساله به یك اختلاف جدی بین وی و مراد جتین كایا، رئیس اسبق بانك مركزی تركیه تبدیل شد تا جایی كه در نهایت بگفته خود اردوغان، مقاومت جتین كایا در مقابل كاهش نرخ بهره موجب بركنار شدنش شد.
انگلیس
مارك كارنی، رئیس بانك مركزی انگلیس تابحال بارها توسط هواداران خروج از اتحادیه اروپا به ارائه چشم انداز منفی از اقتصاد این كشور در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا متهم شده است. وی بهتان ارائه آمارهای جعلی را رد كرده است اما گفته است كه برگزیت می تواند منجر به پیدایش ركود در اقتصاد انگلیس شود.
منطقه یورو
استقلال بانك مركزی اروپا نیز بارها و بارها مورد تهدید واقع شد تا جایی كه برخی كشورها ماریو دراگی، رئیس این بانك را به جانبداری از هلند و آلمان متهم كرد. حتی وی در خانه خود یعنی ایتالیا نیز از بهتان دور نماند و لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا وی را متهم كرد كه فضای منطقه یورو را مسموم می كند.




منبع:

1398/04/21
15:54:50
5.0 / 5
3703
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است