سرمایه گذاری های سنگین عربستان در آمریكا برای رسیدن به خواسته های خود

سرمایه گذاری های سنگین عربستان در آمریكا برای رسیدن به خواسته های خود به گزارش سیب پال از زمان روی كار آمدن ترامپ، سرمایه گذاری عربستان روی اوراق قرضه آمریكایی افزایش محسوسی داشته است.


به گزارش سیب پال به نقل از بلومبرگ، روابط ترامپ و محمد بن سلمان تا این جای كار خیلی خوب پیش رفته است. میلیارد ها دلار سلاح به عربستان به فروش رسید و آمریكا هم در ماجرای قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستانی از بن سلمان حمایت كرد. عربستان كه در سال ۲۰۱۶ میزان سرمایه گذاری خود در اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا را شدیدا كاهش داده بود با روی كار آمدن ترامپ رویكرد متفاوتی را در پیش گرفته و سهم عربستان از این اوراق دو برابر شده و به ۱۷۷ میلیارد دلار رسیده است.
به نظر می آید كه ترامپ در ازای حمایت سیاسی از عربستان توانسته است حمایت های مالی خوبی از این كشور ثروتمند كسب كند. در شرایطی كه برخی كشورها همچون چین و روسیه در حال فروش گسترده اوراق قرضه وزارت خزانه داری در اختیار خود هستند، عربستان میزان اوراق در اختیار خویش را تنها طی سه سال بیشتر از دو برابر كرده است. این كشور در كنار انگلیس كه اوراق خویش را از ۲۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش داده است، دو دارنده بزرگ در جمع ۱۲ دارنده اوراق قرضه آمریكایی هستند كه بیشتر از ۵۰ درصد افزایش در دارایی های دلاری خود داشته اند.
در آخرین سال ریاست جمهوری اوباما كه تنش ها بین عربستان وآمریكا به اوج خود رسیده بود، عربستان تنها طی ۹ ماه حدود ۳۰ درصد اوراق در اختیار خویش را به فروش رسانده بود. رزونامه نیویورك تایمز در آن زمان گزارش داده بود كه سعودی ها مقامات آمریكایی را تهدید كرده اند كه اگر لایحه مقصر دانسته شدن این كشور در حادثه ۱۱ سپتامبر به تصویب كنگره برسد، آنها ۷۵۰ میلیارد دلار از سرمایه های خویش را از آمریكا بیرون خواهند كشید و تعجبی هم نداشت كه این لایحه در كنگره تصویب نشد!
مارك كندلر، استراژیست ارشد موسسه "بنون كی بورن" اظهار داشت: فكر می كنم سرمایه گذاری گسترده عربستان در اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا یك نوع مدیریت بدهی است.



1398/04/14
15:31:04
5.0 / 5
4269
تگهای خبر: دلار , سرمایه گذاری , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است