وزیر صمت به سیب پال اعلام كرد

ارز ۴۲۰۰ تومانی به كالاهای حذف شده برنمی گردد

ارز ۴۲۰۰ تومانی به كالاهای حذف شده برنمی گردد سیب پال: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود كه با وجود ادامه پرداخت ارز 4200 تومانی به كالاهای اساسی، هیچ برنامه ای برای برگشت كالاهایی كه از دریافت این ارز حذف شده بودند، وجود نداشته و با ارز نیمایی واردات آنها ادامه خواهد داشت.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، با توجه به این كه دولت برنامه خودرا اصلاح روند اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به كالاهای اساسی و حذف آن با راهكارهای جایگزین قرار داده بود، در نهایت به این نتیجه رسید كه سیاست قبلی را ادامه داده و كالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد كنند. این در شرایطی است كه در چند ماه اخیر و پیش از تصمیم گیری نهایی برخی كالاهای اساسی همچون گوشت از دریافت ارز با نرخ ترجیحی كنار گذاشته شده و با ارز نیمایی كه حدود ۱۰ هزار تومان قیمت دارد خارج می شدند.
اما این كه با ادامه ی روند پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به كالاهای اساسی تكلیف كالاهای حذف شده چه خواهد شد، موضوعی است كه رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در پاسخ به سوال ایسنا در این زمینه اینگونه توضیح داد كه اختصاص ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در حالی ادامه خواهد داشت كه فقط به كالاهای اساسی موجودی كه همچنان این ارز را دریافت می كردند، پرداخت می شود و قاعدتاً كالاهایی كه ارز آنها حذف شده و نیمایی وارد می شود با همان روند ادامه خواهد داشت.
وی درباره این كه حالا گوشت بعنوان یكی از كالاهای اساسی ارز نیمایی دریافت كرده و با قیمت بالایی عرضه می شود، آیا قرار نیست پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تجدیدنظر شود نیز اظهار داشت كه گوشت از اواخر سال قبل دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی كند و با ارز نیمایی وارد می شود كه برای مدتی افزایش قیمت داشت اما در ادامه جلوی افزایش قیمت آن گرفته شده و تا حدی كاهشی بوده است. این در شرایطی است كه حالا گوشت با تعرفه صفر وارد می شود و پیش بینی وزارت جهاد كشاورزی این است كه اگر واردات با تعرفه صفر و به وفور باشد بطور حتم قیمت ها پایین خواهد آمد.
او در پاسخ به این كه آیا فكر نمی كنید واردات گوشت نسبت به ورق سیگار كه حالا با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود ارجح باشد، اینگونه توضیح داد كه تولید گوشت قرمز در كشور بسیار زیاد است و تقریباً نیازی به بازار ندارد؛ در عین حال كه با بارندگی هایی كه سال جاری داشتیم بطور حتم تولید افزایش خواهد داشت.
وزیر در جریان توقف ترخیص خودرو نیست
اما در حالی امروز وزیر اقتصاد از توقف ترخیص خودرو های وارداتی سخن اظهار داشت كه پرسش ماجرای این مساله از وزیر صنعت، معدن و تجارت با این پاسخ به ایسنا همراه بود كه وی اطلاعی از این مساله نداشته و در جریان آن قرار ندارد.




منبع:

1398/04/05
01:20:20
5.0 / 5
3828
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است