معیشت مردم آمریكا نسبت به ۱۰ سال پیش تغییری نكرده است

معیشت مردم آمریكا نسبت به ۱۰ سال پیش تغییری نكرده است به گزارش سیب پال نتایج یك نظرسنجی جدید نشان داده است كه خیلی از مردم آمریكا شاهد تغییر در وضعیت معیشتی خود نبوده اند.


به گزارش سیب پال به نقل از سی ان بی سی، حدود یك دهه از ركود بزرگ می گذرد اما برای خیلی از امریكایی ها چیز زیادی برای جشن گرفتن وجود ندارد. مؤسسه " بنك ریت" در نظرسنجی جدید خود دریافته است كه بیشتر از نیمی از مردم آمریكا شاهد هیچ گونه پیشرفتی در وضعیت معیشتی خود نبوده اند و با وجود ۱۰ سال رشد مثبت اقتصادی، نتایج این رشد بر وضعیت خیلی از خانوارهای این كشور تقریباً ناملموس بوده است.
مارك همریك، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: برای میلیون ها امریكایی ها نه تنها پیشرفتی حاصل نشده است بلكه آنها آرزو دارند باردیگر به (وضعیت) ۱۰ سال پیش بازگردند.
نیمی از ۲۷۰۰ شركت كننده در این نظرسنجی گفته اند وضعیت مالی شأن نسبت به پیش از ركود بزرگ سال ۲۰۰۸ بدتر شده است. بیشتر از یك سوم شركت كنندگان هم گفته اند كه در دوره ركود بزرگ كار خویش را از دست داده اند و یا شاهد كاهش محسوس دستمزدشان بوده اند.
متوسط درآمد تعدیل شده با تورم خانوارهای آمریكایی ها در سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۹ هزار و ۳۹ دلار در سال بوده است كه تنها اندكی بیشتر از درآمد ۵۸ هزار و ۵۴۴ دلاری سال ۲۰۰۰ میلادی است و این در شرایطی اتفاق می افتد كه هزینه ها نظیر هزینه های درمانی و تحصیلی بسیار افزایش یافته اند.
با اینكه نرخ بیكاری از ۱۰ درصد سال ۲۰۰۹ به تنها ۳.۶ درصد در سال ۲۰۱۹ كاهش یافته است اما این كاهش نرخ بیكاری قدرت خرید مردم را به شكل قابل ملاحظه ای افزایش نداده است. به قول همریك، محل زندگی افراد بیشتر از هر عامل دیگری در تعیین میزان تغییر سطح زندگی آنها نسبت به زمان ركود بزرگ تأثیر داشته است و در خیلی از ایالت ها شاهد تغییر محسوس نبوده ایم. وی افزود كه اگر ركود دیگری اتفاق بیافتد، به علت آن كه خیلی از آمریكایی ها هنوز نتوانسته اند با پس لرزه های ركود سال ۲۰۰۸ مقابله كنند، صدمه بیشتری به وضعیت مالی شهروندان این كشور وارد خواهد شد.



1398/03/27
18:07:20
5.0 / 5
3809
تگهای خبر: اقتصاد , خرید , دلار , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است