آخرین وضعیت مطالبات معوق بانك ملی

آخرین وضعیت مطالبات معوق بانك ملی سیب پال: مدیرعامل بانك ملی ایران از بهبود وضعیت مطالبات معوق (MPL) این بانك پارسال اطلاع داد.


محمدرضا حسین زاده در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت مطالبات معوق بانك ملی، اظهار نمود: مطالبات معوق بانك ملی در سه سال قبل روند نزولی داشته و MPL بانك وضعیت مطلوب تری دارد. در واقع مانده مطالبات معوق بانك نسبت به كل مانده تسهیلات داده شده در بانك ملی وضعیت مناسبی دارد.
وی ادامه داد: استاندارد MPL در دنیا زیر پنج درصد است و هرچقدر به صفر نزدیك تر شود، بهتر است. این رقم در سال ۱۳۹۶ برای بانك ملی ۷.۳ درصد بود و پارسال به ۶.۳ درصد رسید.
مدیرعامل بانك ملی با اشاره به اینكه عملكرد بسیار خوبی در وصول مطالبات موفق داشتیم، افزود: دلیل اصلی این موضوع، پیگیری مستمر بانك با استفاده از كمیته های استانی و شهرستان هاست؛ به صورتی كه بخشی از این كار به شهرستان ها تفویض اختیار شده و فقط موارد خاص در تهران بررسی می شود. این روند سبب شده كه وصول مطالبات در بانك ملی بالا باشد.
حسین زاده این بانك را یكی از منضبط ترین بانكهای كشور در سال های گذشته دانست و خاطرنشان كرد: در دو سال قبل نه تنها اضافه برداشت از بانك مركزی نداشته ایم، بلكه در بازار بین بانكی هم به برخی از بانك ها كمك كردیم و می نماییم.

رمزارز پیمان بزودی اجرایی می شود
وی درباره ارز دیجیتال پیمان كه از جانب بانكهای ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و با همكاری یك شركت بخش خصوصی تولید شده، اظهار نمود: كارهای مقدماتی این رمزارز تا حدودی انجام شده و در مرحله آغاز به كار است و بزودی اجرایی می شود.
حسین زاده با اشاره به اینكه این ارز دیجیتال در ابتدا در زمینه معاملات املاك كار خویش را آغاز خواهد كرد، اظهار داشت: این ارز دیجیتال به تدریج همه موضوعات را دربر می گیرد و پایه آن نیز، طلاست.




منبع:

1398/03/16
19:39:21
5.0 / 5
3810
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است