اعتراض نماینده دیر به اختصاص درآمد ناشی از عوارض آلایندگی عسلویه به سایر شهرستانها

اعتراض نماینده دیر به اختصاص درآمد ناشی از عوارض آلایندگی عسلویه به سایر شهرستانها به گزارش سیب پال نماینده مردم دیر در مجلس اظهار داشت: مردم مظلوم عسلویه به خاطر آلایندگی های شیمیایی به قیمت ایجاد رانت های چند صد هزار میلیاردی برای آقازاده هایی كه گاه سر از كانادا و آمریكا در می آورند، جان و خون شان را از دست می دهند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، سكینه الماسی در نطق میان دستور امروز (یكشنبه) مجلس خطاب به رئیس جمهور، متذكر شد: عسلویه، شبیه گاو شیرده و پتروشیمی ها كیف پول آقازاده ها هستند.
عضو كمیسیون انرژی در مجلس با یادآوری وعده رئیس جمهور در تشكیل كمیته ملی بررسی آلایندگی های عسلویه، اظهار داشت: شما در مقابل همه مردم استان بوشهر قول تشكیل این كمیته را دادید اما به دنبال آن این روزها خبر می رسد عوارض آلایندگی دریافتی از مردم بوشهر به سایر شهرستانها و استان های كشور تخصیص می یابد. آیا این بود تشكیل كمیته ملی؟ دست شما درد نكند. همان چندر غازی كه در چارچوب عوارض آلایندگی به عسلویه تعلق می گرفت و لااقل می شد بیمارستانی ساخته شود، به استان های همجوار داده شد.
وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: عوارض آلایندگی حق مسلم كسانی است كه در زیر فِلِر زندگی می كنند، ریه های خویش را از دست می دهند و بیماری های پوستی می گیرند، در حال جزغاله شدن هستند و محیط زیست و منابع طبیعی خویش را از دست داده اند. آقای رئیس جمهور عسلویه زادگاه، خاك و خانه ماست. مردم استان بوشهر در هشت سال جنگ تحمیلی با خون و جان خود از خاك خودشان دفاع كردند. اگر قرار باشد حق مردم عسلویه و فرزندان ما را اینگونه پایمال كنید بنده نخستین نفری هستم كه چادر به كمر می زنم و با جان خودم بهای این ظلم را می پردازم.
نماینده مردم دیر در مجلس اضافه كرد: آقای رئیس جمهور حدود یك سال است تعداد زیادی از كارگران بومی در منطقه پارس عسلویه به علت حضور نیروی كار غیربومی، بلاتكلیف هستند. چه زمانی به این مسئله رسیدگی خواهید كرد؟



1398/03/05
14:29:28
5.0 / 5
3977
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است