لیر تركیه كماكان بی ارزش تر می شود

لیر تركیه كماكان بی ارزش تر می شود به گزارش سیب پال تصمیم آمریكا به لغو توافق تجارت ترجیحی با تركیه به كاهش مجدد ارزش لیر انجامید.


به گزارش سیب پال به نقل از اهوال، هر چند كه لیر از اواسط معاملات هفتگی موفق شده بود اندكی خویش را باز یابد و از سطح ۶.۲۴ لیر به ازای هر دلار فاصله گیرد اما اعلام خبر تصمیم جدید دولت آمریكا برای لغو قرارداد تجارت ترجیحی با تركیه سبب شد تا لیر در آخرین روز از معاملات هفتگی ۰.۴ درصد ریزش كند و هر دلار به ازای ۶.۰۶ لیر مبادله شود.
تنش های سیاسی بین واشنگتن و آنكارا در هفته های اخیر اصلی ترین دلیل ریزش سنگین لیر بوده است و مساله خرید سامانه موشكی از روسیه، تورم بالا و رشد اقتصادی منفی به مشكلات پول ملی تركیه دامن زده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا روز پنج شنبه اعلام نموده بود: تصمیم گرفتم با عنایت به سطح توسعه اقتصادی تركیه به قرارداد ترجیحی خاتمه دهم.
جنگ تجاری بین چین و آمریكا همچون دیگر دلایلی است كه معاملات هفته گذشته ارزهای نوظهور را كاملاً تحت تأثیر خود قرار داد. تركیه از آمریكا خواسته است تا با عنایت به تصمیم سران دو كشور برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی در تصمیمش تجدید نظر كند اما واشنگتن تابحال به این درخواست تركیه واكنشی نشان نداده است.
معامله گران معتقدند سطح حمایتی فعلی لیر ۶.۱۳ است و در صورتیكه لیر این كانال مهم را در مقابل دلار از دست دهد احتمال عقب نشینی آن به سطوح پایین تر بسیار محتمل است. تورم ۲۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی سبب شده است تا سطح استاندارد زندگی از مردم این كشور در مقایسه با سال های گذشته كاهش پیدا كند.
بانك مركزی تركیه هشت روز پیش در گزارشی اعلام نموده بود ۱۸۱.۲ میلیارد دلار سپرده ارزی خارجی در بانكهای این كشور نگهداری می شود كه به معنای تداوم وابستگی شدید اقتصاد این كشور به دلار است.



1398/02/28
14:35:38
5.0 / 5
3787
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است