كاهش ذخایر ارزی كره جنوبی

كاهش ذخایر ارزی كره جنوبی سیب پال: با تقویت دلار و افزایش مشكلات اقتصادی كره جنوبی، حجم ذخایر ارزی این كشور كم شد.


به گزارش سیب پال به نقل از شین هوا، بانك مركزی كره جنوبی در گزارشی اعلام نمود كه حجم ذخایر ارزی این كشور تا اختتام ماه آوریل با ۱.۲۲ میلیارد كاهش در مقایسه با ماه مارس به ۴۰۴.۰۳ میلیارد دلار رسیده است.
این روند كاهشی سپس آن صورت گرفت كه تقویت دلار در بازارهای ارز و تضعیف ارزش وون كره جنوبی به سبب مسائل اقتصادی این كشور موجب كاهش توانایی بانك مركزی در تقویت مؤثر ذخایر ارزی شد.
خیلی از ارزهای موجود در ذخایر ارزی كره جنوبی باز با كاهش مواجه بوده اند كه این مساله به كاهش ذخایر ارزی دامن زده است. در ماه گذشته ارزش یورو ۰.۴ درصد و ارزش پوند ۰.۹ درصد در مقابل دلار كاهش یافتند. ین ژاپن و دلار استرالیا باز كه سومین و چهارمین سهم از سبد ذخایر ارزی كره جنوبی را دارند ماه گذشته در مقابل دلار به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۹ درصد كاهش یافتند.
مؤسس رتبه بندی "مودی" در گزارش جدید خود از اقتصاد كره جنوبی پیش بینی كرده است كه رشد اقتصادی امسال كره جنوبی به ۲.۱ درصد كم شود كه ۰.۲ درصد كمتر از پیش بینی قبلی آن است.
كاهش رشد اقتصادی جهان، كاهش تقاضا برای كالاهای كره ای در میان واردكنندگان بزرگ از این كشور و كاهش حجم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، همچون عوامل ذكر شده توسط مؤسسه مودی برای كاهش رشد اقتصادی كره جنوبی بوده است.
بنا بر اعلام بانك مركزی كره جنوبی، ذخایر ارزی این كشور شامل ۳۷۴.۱۶ میلیارد دلار اسكناس دلاری، ۱۹.۳۸ میلیارد دلار سپرده بر حسب دلار، ۴.۷۹ میلیارد دلار ذخایر طلا، ۳.۱۸ میلیارد دلار حق برداشت مخصوص و ۲.۵۱ میلیارد دلار سپرده نزد صندوق بین المللی پول بوده است.
این كشور تا اختتام ماه مارس نهمین كشور بزرگ جهان از نظر ذخایر ارزی بوده است.




منبع:

1398/02/20
22:07:04
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: ارز , اسكناس , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است