نحوه جدا كردن یارانه زوجین از خانواده

نحوه جدا كردن یارانه زوجین از خانواده سیب پال: زوجین حتی پس از یك ساعت از ازدواج می توانند با بازگشت به دفاتر پلیس + ۱۰ برای جدا كردن یارانه خود از خانواده اقدام نمایند.



به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، حدود ۹ سال است كه یارانه نقدی بین جمع گسترده بیشتر از ۹۵ درصدی جمعیت كشور پرداخت می شود. اما در این فاصله و برمبنای گردنگیر هایی كه وجود داشت در مواردی دولت نسبت به قطع یارانه افراد اقدام نمود و در سوی دیگر برخی در ثبت نام مجددی كه در سال ۱۳۹۳ انجام شد، از جمع یارانه بگیران كنار رفتند.

اما طی سال های اخیر یكی از مسائلی كه بین یارانه بگیران مطرح بوده، نحوه جدا كردن یارانه زوجین از خانواده های خود است؛ بطوریكه نمی دانند چگونه حساب یارانه خودرا از خانواده جدا كنند یا این كه برای جداسازی اقدام نموده اند ولی پرداختی انجام نشده است.

این در حالی است كه بررسی و پرس وجوی جریان یارانه زوجین از سازمان هدفمندی یارانه ها با این توضیح همراه بود كه اگر افرادی كه ازدواج می كنند در خانواده های خود باز مشمول دریافت یارانه بوده اند بطور حتم می توانند با بازگشت به دفاتر پلیس + ۱۰ از یارانه خود برخوردار شوند؛ به شكلی كه با همراه داشتن شناسنامه، كارت ملی و سند ازدواج می توانند بازگشت كنند و با بیان شماره حساب بانكی می توانند از ماه بعد و حداكثر دو ماه بعد یارانه خودرا دریافت نمایند.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها حتی زوجین اگر یك ساعت از ازدواج آنها گذشته باشد، امكان اقدام برای جدا شدن یارانه خود از خانواده ها را خواهند داشت، اما اگر مشكلی در پرداخت صورت بگیرد عمدتاً می تواند ناشی از شماره حسابی بانكی باشد كه زوجین اعلام نموده اند و امكان دارد در این مورد مسأله ای پیش آمده باشد. بر این اساس زوجین می توانند بار دیگر با بازگشت به دفاتر پلیس + ۱۰ یا چك شماره حساب بانكی خود، از روند واریز یارانه باخبر شوند.

از سال ۱۳۸۹ كه قانون هدفمندی یارانه ها به مرحله اجرا رسید تابحال جمع گسترده بیشتر از ۷۸ میلیونی در جمع یارانه بگیران قرار داشته و هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می كنند.

این روند سالانه بیشتر از ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه دارد. این در شرایطی است كه بارها به سبب هزینه سنگین یارانه های نقدی كه برخلاف قانون به تمام متقاضیان پرداخت می شود بحث غربالگری افراد پر درآمد مطرح بوده و طی این سال ها گاهی دولت در این باره اقدام نموده است؛ بطوریكه حتی در چند سال اخیر حدود چهار میلیون نفر اعلام گردید كه به سبب اعتراض قسمتی از آنها بار دیگر حدود ۹۰۰ هزار نفر برقرار شده بود.





منبع:

1398/02/15
14:40:07
5.0 / 5
3880
تگهای خبر: بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است