افزایش تورم در هزینه های ۸ بخش خدماتی

افزایش تورم در هزینه های ۸ بخش خدماتی به گزارش سیب پال آخرین بررسی ها از وضعیت تورم در بخش خدمات حاكی از رشد شاخص در این بخش تا ۲۲.۲ درصد است.



به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، شاخص قیمت تولیدكننده بخش های خدمات مشتمل در هشت بخش قابل بررسی است كه شامل «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیكلت و كالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت های كسب و كار»، «آموزش»، «بهداشت و مددكاری اجتماعی» و «سایر فعالیت های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» بوده و مركز آمار گزارش شاخص قیمت تولیدكننده بخش های خدمات را به صورت فصلی و سالانه منتشر می كند.

این در حالی است كه آخرین وضعیت تغییرات تورمی در بخش خدمات نشان داده است كه شاخص كل قیمت تولیدكننده بخش های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۷ برابر است با ۲۹۶.۵ كه نسبت به سال قبل ۲۲.۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیكلت و كالاهای شخصی و خانگی» در سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۵۷.۱ بوده كه نسبت به سال قبل ۲۳.۶درصد افزایش یافته است.

در عین حال كه تورم گروه «خدمات هتل و رستوران» ۲۷ درصد، «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» ۳۴.۱درصد، «خدمات واسطه گری های مالی (بیمه)» ۲۱ درصد، «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های كسب و كار» ۱۳.۳ درصد، «خدمات آموزش» ۱۶.۱درصد، «خدمات بهداشت و مددكاری اجتماعی» ۱۸.۱ درصد و «خدمات سایر فعالیت های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» ۱۷.۵ درصد بوده است.

شاخص قیمت تولید بخش خدمات و درصد تغییرات سالانه





1398/02/14
15:43:10
5.0 / 5
4059
تگهای خبر: بیمه , تولید , خدمات , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است