ترامپ: اقتصادمان می تواند با سرعت موشك حركت كند!

ترامپ: اقتصادمان می تواند با سرعت موشك حركت كند! به گزارش سیب پال، رئیس جمهور آمریكا بار دیگر از بانك مركزی این كشور خواست تا نرخ بهره را تغییر دهد.


به گزارش سیب پال به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ در چند پیام توییتری بار دیگر به سیاست های بانك مركزی آمریكا تاخت و ادعا نمود اقتصاد آمریكا توانایی حركت رو به جلو با سرعت موشك را دارد. او از مقامات فدرال رزرو خواست تا نرخ بهره را از ۲.۲۵ درصد كنونی به ۱ درصد كاهش دهند: با نرخ بهره پایین تر و برخی سیاست های محرك می توانیم با سرعت موشك رو به جلو حركت نماییم. بله این خیلی خوب است كه رشد اقتصادی (در سه ماهه نخست) به ۳.۲ درصد رسیده است اما با نرخ تورم پایین می توانیم ركوردهای جدیدی را به ثبت برسانیم و در همان زمان آغاز به كاستن از میزان بدهی های ملی خود نماییم.
تا آخر ماه مارس تورم آمریكا به ۱.۶ درصد رسید كه ۰.۱ درصد كمتر از ماه آوریل و كماكان پایین تر از تورم ۲ درصدی هدف گذاری شده توسط بانك مركزی این كشور است. ترامپ كه تابحال بارها و بارها به جروم پاول انتقادات تندی وارد ساخته است از او خواست تا به مانند چینی ها رفتار كند: چین همزمان با نگه داشتن نرخ بهره در سطح پایین، سیاست های محرك بسیار خوبی را در اقتصادش اعمال كرده است اما فدرال رزرو ما در زمانی كه نرخ تورم پایین است، نرخ بهره را به حال خود رها كرده است. این پتانسیل را داریم كه (رو به جلو) حركت نماییم.
بانك مركزی آمریكا در سال ۲۰۰۸ میلادی و در زمان ركود بزرگ آخرین سیاست محرك خویش را اجرایی كرد كه تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت.
ترامپ جروم پاول را جایگزین خانم یلن كرده است كه با سیاست های وی در حوزه اقتصادی اختلاف دیدگاه عمیقی داشت. یلن در مصاحبه ای ترامپ را متهم كرده بود كه چیزی از اقتصاد سر در نمی آورد.



1398/02/11
13:28:37
5.0 / 5
3529
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است