همتی اعلام كرد

برنامه بانك مركزی برای مهار تورم

برنامه بانك مركزی برای مهار تورم سیب پال: همتی اعلام نمود: بانك مركزی برای برون رفت از شرایط خاص اقتصادی كشور به دنبال راهكارهای بهینه مدرن و امكانپذیر برای كنترل نوسانات متغیرهای كلان بخصوص مهار نرخ تورم است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود از برنامه بانك مركزی برای مهار تورم اطلاع داد.
متن یادداشت وی بدین شرح است: " باوجود نوسانات اقتصادی، سال پیش با اقدامات كنترلی رشد نقدینگی معادل ۲۳ درصد، یك واحد درصد بیشتر از سال ۱۳۹۶ و هفت واحد درصد كمتر از سال ۱۳۹۴ به ثبت رسید.
در شرایط حاضر نباید با تشدید نا اطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود، بنابراین بانك مركزی برای برون رفت از شرایط خاص اقتصادی كشور به دنبال راهكارهای بهینه مدرن و امكانپذیر برای كنترل نوسانات متغیرهای كلان بخصوص مهار نرخ تورم است.
در ساختار سیاست پولی جدید و به كمك عملیات بازار باز، بانك مركزی به دنبال آن است كه با مدیریت نرخ سود كوتاه مدت و تغییر كانال اثرگذاری سیاست پولی، نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت كند.
بدیهی است، سیاست های پولی پیشین در كنترل مقداری كل های پولی، با ساختار جدید سیاست گذاری پولی اصلاح شده و نا اطمینانی كنترل تقاضای پول كاهش پیدا خواهد نمود.
شرط موفقیت این سیاست های اصلاحی، انضباط مالی دولت و اصلاح ناترازی ترازنامه بانك هاست كه به یاری خدا با قوت پیگیری خواهد شد".



1398/02/08
11:02:15
5.0 / 5
4004
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است