طرحی نو برای سرمایه گذاری ارزی!

طرحی نو برای سرمایه گذاری ارزی! سیب پال: مجلس شورای اسلامی در حال تدوین و بررسی طرحی است كه بر مبنای آن سرمایه گذاری ارزی با تضمین كافی برای مردم راه اندازی می شود، اما نكته مبهم آن، امكان درآمد بانك ها از این سرمایه گذاری هاست.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، نوسان ارز پارسال و افزایش قیمت آن چند دلیل بسیار مهم داشت كه یكی از این علل مهم، افزایش تقاضا در بازار برای خرید انواع ارز و بخصوص دلار بود.
با ایجاد شرایط خاص سیاسی برای كشور بعد از خروج آمریكا از برجام، نگرانی ها از تغییر وضعیت اقتصادی ایران خیلی از مردم را بر آن داشت تا در بازار ارز سرمایه گذاری و سرمایه خویش را برای حفظ ارزش آن به ارز تبدیل كنند.
همین امر سبب شد افزایش تقاضای ناشی از نگرانی مردم، بازار را ملتهب كند و قیمت ارز را تا چند برابر افزایش دهد و بعد از آن هم خیلی از مردم به علت كاهش ناگهانی قیمت، ارز خویش را برای فروش به بازار نیاوردند.
آن طور كه كارشناسان می گویند هم اكنون حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد كه بلاتكلیف مانده و ترتیبی برای آن اتخاذ نشده است، اما به نظر می آید كه مجلس به دنبال تصویب قانونی برای ورود ارزهای خانگی مردم به اقتصاد است.
در همین راستا، گفته می شود در ایام گذشته قانونی در مجلس، تحت عنوان سرمایه گذاری ارزی در حال تدوین و بررسی است.
قیمت ارز پارسال افزایش بسیاری پیدا كرد و تورم خویش را گذراند؛ ازاین رو دیگر دلیلی برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد و قیمت ارز بیشتر از این افزایش پیدا نمی كند اما باید برای ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی فكری شود، چونكه راكد شدن ارزهای خانگی عاملی برای نوسان نرخ است.

جزئیات طرح جدید سرمایه گذاری ارزی
بر همین اساس، قانونی تحت عنوان سرمایه گذاری ارزی از جانب مجلس در حال تدوین و بررسی است كه گفته می شود با تصویب این قانون تضمین كافی به مردم عرضه خواهد شد تا تجربه اخیر در مورد سپرده گذاری ارزی تكرار نشود.
برپایه این طرح، مردم با سرمایه گذاری ارزی طبق قانون هر زمان خواستار ارز خود باشند به آن دسترسی داشته و در عوض سرمایه گذاری خود كسب سود هم خواهند داشت.
این طرح هم اكنون در كمیسیون های تخصصی مجلس تصویب شده و الان در كمیته تخصصی مجلس بررسی ایرادات وارده و ابهامات آن در حال رسیدگی است كه یكی از این ابهامات، امكان یا عدم امكان درآمدزایی بانك ها از سپرده گذاری ارزی است.



1398/02/07
15:14:44
5.0 / 5
3798
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است