پس از دانمارك

رسوایی بانكی به سوئد كشیده شد

رسوایی بانكی به سوئد كشیده شد سیب پال: با تداوم تحقیقات درباب پرونده پولشویی بزرگ در كشورهای اسكاندیناوی، رئیس ˮسوئد بانكˮ از سمت خود كناره گیری كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از نیویورك تایمز، به دنبال تحقیقات قضائی درباب پول شویی گسترده در حوزه كشورهای اسكاندیناوی، لارس ایدرمارك اعلام نموده است به سبب ناتوانی از همكاری مناسب با نهادهای قضائی درباب این پرونده از سمت خود كناره گیری می كند.
ایدرمارك اضافه كرد: به سبب یافته های اخیر در پرونده سوئد بانك و پدیدار شدن ابهامات جدی درباب توانایی این بانك در كنترل تراكنش های مظنون به پول شویی به این نتیجه رسیده ام كه باید جایگاه خود در سوئدبانك را ترك كنم.
تا پیش از این بانكهای كشورهای حوزه اسكاندیناوی همواره بعنوان یكی از سودآورترین و منظم ترین مجموعه های بانكی در اروپا شناخته می شدند اما این تصور اخیراً به سبب پرونده های پول شویی در شعبات حوزه بالتیك خدشه دار شده است.
هر چند كه آغاز پروسه قضائی دپارتمان خدمات مالی نیویورك مقابل این بانك سوئدی به بهتان پول شویی برای اولین بار در ماه گذشته رسانه ای شد اما منابع آگاه گفته اند كه این تحقیقات در سال ۲۰۱۸ كلید خورده است.
این برای اولین بار نیست كه یك بانك اسكاندیناوی متهم به پول شویی می شود. پیش تر مدیرعامل "دانسكه بانك" به دنبال افشای پول شویی یكی از شعبات این بانك در استونی از سمت خود استعفا كرده بود.
دادسرای جرایم مالی استونی اعلام نموده است كه از یافته های مختلف در جریان رسیدگی به پرونده دانسكه بانك استفاده خواهدنمود. كیلوار كسلر- رئیس این دادسرا اظهار داشت كه مورد اخیر نشان داده است كه در دانسكه بانك مشكلات مدیریتی و نظارتی حادی وجود دارد. بیل برودر- مدیر یكی از صندوق های پوشش ریسك آمریكایی اظهار داشت كه بعضی از افراد با نفوذ و ثروتمند روسی از شعبه استونی برای انتقال وجوه غیرقانونی خود بهره برده اند.
هفته گذشته مقامات دفتر مبارزه با جرایم اقتصادی سوئد با حضور در شعبه مركزی سوئد بانك، اسناد در رابطه با تحقیقات پول شویی را همراه خود بردند.
لازم به ذكر است منطقه اسكاندیناوی شامل كشورهای فنلاند، دانمارك، سوئد، نروژ و ایسلند و منطقه بالتیك شامل كشورهای استونی، لتونی و لیتوانی است.



1398/01/19
14:30:02
5.0 / 5
3851
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است