ترامپ خواستار كاهش نرخ بهره شد

ترامپ خواستار كاهش نرخ بهره شد سیب پال: رئیس جمهور آمریكا از مقامات بانك مركزی این كشور خواست با كاهش نرخ بهره به افزایش رشد اقتصادی كمك كنند.


به گزارش سیب پال به نقل از نیویورك تایمز، ترامپ در تازه ترین تلاش خود برای اثرگذاری بر تصمیمات مقامات بانك مركزی آمریكا از آنها خواست با كاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست های محرك به افزایش رشد اقتصادی این كشور كمك كنند. ترامپ بار دیگر با انتقاد از افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: آنها رشد ما را پایین نگه داشتند و افزود كه فدرال رزرو می تواند كارهای بیشتری برای كمك به رشد اقتصادی آمریكا انجام دهد.
در شرایطی كه نرخ بیكاری آمریكا در پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۶۹ قرار دارد، كمرنگ شدن نتایج لایحه كاهش مالیاتی و جنگ تجاری دولت ترامپ با چینی ها، شركت های آمریكایی را تحت تأثیر قرار داده است و بیشتر پیش بینی های اقتصادی حاكی از كاهش رشد اقتصادی آمریكا امسال است. خبری كه با عنایت به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر مثبتی برای ترامپ و دولتش محسوب نمی گردد.
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شخصاً فكر می كنم كه فدرال رزرو باید نرخ بهره را كم كند. در شرایطی كه تورم بالا نیست به جای سیاست های انقباضی باید به طرف سیاست های انبساطی حركت نماییم. شما شاهد حركت موشكی اقتصاد آمریكا هستید و داریم خیلی خوب كارها را جلو می بریم.
سال قبل بانك مركزی آمریكا چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داد كه افزایش چهارم با واكنش منفی شدید بازارهای بورس و ارز آمریكا مواجه گردید. به دنبال این اتفاق جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا به فعالان بازارهای مالی اطمینان داد كه این بانك آماده شنیدن نظرات آنها است و هر حركت دیگری در زمینه نرخ بهره با عنایت به وضعیت بازارها تعیین خواهد شد.
فشار ترامپ به بانك مركزی سبب انتقاد برخی سیاستمداران آمریكایی از وی شده است. رون وایدن، سناتور ایالت اورگان در همین رابطه اظهار داشت: شكی نیست كه ترامپ به دنبال بر هم زدن ثبات اقتصادی طولانی مدت آمریكا است و می خواهد برای اهداف انتخاباتی اش، آزادی بانك مركزی را خدشه دار كند.
با این وجود لری كودلو، مشاور اقتصادی ترامپ در پاسخ به این انتقادها گفته است رئیس جمهور نگران كاهش رشد اقتصادی در سطح جهان است و می خواهد از نقش مثبت فدرال رزرو در تداوم رشد اقتصادی آمریكا اطمینان یابد.



1398/01/17
14:45:27
5.0 / 5
3756
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است