در گفت و گو با یك كارشناس بازار سرمایه مطرح شد

بازار سهام در سال ۱۳۹۸ چگونه خواهد بود؟

بازار سهام در سال ۱۳۹۸ چگونه خواهد بود؟ به گزارش سیب پال یك كارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد عوامل بنیادی بسیاری وجود دارد كه نشان از رشد قیمت ها در بازار سرمایه برای سال جاری می دهد؛ درآمد ارزی دولت و امكان یا عدم امكان سرمایه گذاری در بازارهای موازی با بازار سرمایه همچون این عوامل است.


فردین آقابزرگی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت بازار سهام در سال ۱۳۹۸ اظهار نمود: از دید من امسال هم قیمت سهم ها در بورس روند افزایشی خواهد داشت اما این رشد به اندازه سال ۱۳۹۷ نخواهد بود.
وی با اشاره به عوامل رشد دهنده قیمت ها در بورس تهران اظهار داشت: با عنایت به پیش بینی مقدار تورم در بودجه سال ۱۳۹۸، ثبات قیمت كالاهای اساسی و نفت در جهان و سودآوری شركت های صادرات محور كه وزن قابل توجهی در نوسانات شاخص دارند، انتظار می رود كه قیمت ها در بازار سهام افزایشی باشد.
این كارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ ارز بعنوان یكی از مهمترین متغیرهای نوسانات شاخص بورس، اظهار نمود: اگر درآمد ارزی و صادراتی دولت كاهش پیدا كند، قیمت ارز با افزایش مواجه می شود و این مورد سبب می شود كه قیمت سهم ها در بورس افزایش یابد.
آقا بزرگی با اشاره به بازارهای موازی با بازار سرمایه، بیان كرد: نبود زمینه سرمایه گذاری در بازار مسكن به علت رشد فزاینده قیمت مسكن در سال قبل و همینطور زمینه های نا مساعد برای سرمایه گذاری در بازارهای غیر متشكل، غیرقانونی و غیر نقدشونده همچون طلا و ارز می تواند به رشد بازار سهام كمك نماید.
وی هم چنین به تغییر سیاست های بازار پول اشاره نمود و اظهار داشت: تغییر سود روز شمار به سود ماه شمار از عواملی دیگر است كه می تواند با رشد بورس كمك نماید. از طرفی افزایش حجم نقدینگی در كنار كاهش قدرت خرید كردم هم در رشد سرمایه گذاری در بورس مؤثر است، تمام این عوامل در كنار هم می تواند دیدی از سرمایه گذاری در بازار سرمایه به سرمایه گذاران دهد.



1398/01/11
15:11:05
5.0 / 5
3825
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است