سقوط بورس های جهانی

سقوط بورس های جهانی به گزارش سیب پال با افزایش نگرانی ها نسبت به وقوع ركود در اقتصاد آمریكا، بورس های جهانی با ریزش شدیدی مواجه گشتند.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار نتایج تحقیقات دستگاه قضایی آمریكا كه به تبریه دونالد ترامپ از ارتباط با روسیه در جریان كارزار انتخابات ریاست جمهوری منجر گردید هم نتوانست مانع از ریزش شدید بورس های جهانی در معاملات رود دوشنبه شود.
به نظر می آید بعد از رالی پرقردت ابتدای امسال تاكنون، معامله گران بیشتر از هر زمان دیگری نگران كاهش رشد اقتصادی در سطح جهان هستند. میشل مك كارتنی، استراتژیست موسسه سی ام سی ماركتس اظهار داشت: واضحا شاهد تغییر روند بازارها هستیم. چیزی كه معاملات امروز را از معاملات جمعه متمایز كرد پاسخ بازارها به رشد ضعیف بود.
در معاملات امروز بورس های آسیایی، شاخص نیك كی ۲۲۵ بورس توكیو با ریزش ۳.۲ درصدی تا سطح ۲۰هزار و ۹۳۰.۲۷ واحدی عقب نشست، شاخص هانگ سنگ بورس هنگ كنگ با ۱.۷ درصد ریزش در سطح ۲۸هزار و ۶۱۴.۳۳ واحدی بسته شد و شاخص شانگهای كامپوزیت ۱.۱ درصد عقب رفت تا به ۳۰۷۰.۷۰ واحد برسد.
در دیگر بورس های آسیایی، بورس سیدنی با ریزش ۱.۳ درصدی و بورس سنگاپور با ریزش ۱.۲ درصدی بسته شد. در كره جنوبی شاخص بورس سیول ۱.۷ درصد سقوط كرد و در بورس های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین و جاكارتای اندونزی هم روند سقوط شاخص ها كاملا مشهود بود. نیك ویدال كارشناس موسسه راكوتن سكیوریتیز در همین رابطه اظهار داشت: بدبینی فزاینده ای به معامله گران برگشته است.
در بورس وال استریت هم نگرانی از كاهش رشد اقتصادی این كشور سبب شد تا شاخص داوجونز بعنوان مهم ترین شاخص بورسی آمریكا با ریزش ۱.۸ درصدی در سطح ۲۵هزار و ۵۰۲.۳۲ واحدی بسته شود. در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ بورس لندن ۲ درصد ریزش كرد و تا سطح ۷۲۰۷.۵۹ واحدی پایین آمد.
در بازار نفت هر بشكه نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۶۶ سنت كاهش به ۵۷.۳۸ دلار رسید و نفت برنت با ۶۳ سنت كاهش به ازای ۶۶.۴۰ دلار در هر بشكه معامله شد.




1398/01/06
13:21:21
5.0 / 5
3472
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است