بودجه كشورهای اروپایی صرف چه اموری می شود؟

بودجه كشورهای اروپایی صرف چه اموری می شود؟ سیب پال: بیشترین سهم مخارج از بودجه كشورهای اروپایی مربوط به هزینه های حمایتی اجتماعی و هزینه های بهداشت و درمان است.


به گزارش سیب پال به نقل از مركز آمار اتحادیه اروپا، تا آخر سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵.۸ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی ۲۸ كشور عضو اتحادیه اروپا صرف مخارج دولتی شده كه در مقایسه با سال ۲۰۱۲ كاهشی ۳.۱ درصدی یافته است. در میان مخارج دولتی، هزینه های حمایتی اجتماعی بیشترین سهم را داشته است و ۱۸.۸ درصد از كل تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا صرف آن شده است.
بعد از این بخش، هزینه های مربوط به بهداشت و درمان با ۷ درصد، خدمات عمومی دولتی با ۵.۸ درصد، آموزش با ۴.۶ درصد، امور اقتصادی با ۴ درصد، امنیت عمومی با ۱.۷ درصد، مسائل دفاعی با ۱.۳ درصد، فرهنگ با ۱.۱ درصد، پشتیبانی از محیط زیست با ۰.۸ درصد و مسكن با ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی قرار دارند.
مخارج حمایتی اجتماعی در فنلاند بیش تر از هر كشور دیگری بوده به گونه ای كه ۲۴.۹ درصد از تولیدات ناخالص داخلی این كشور به این مورد تخصیص داده شده است. بعد از فنلاند، فرانسه، دانمارك، ایتالیا و اتریش همگی همچون كشورهایی بوده اند كه بیشتر از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی خویش را به این حمایت ها تخصیص داده اند.
از جانب دیگر ایرلند با تخصیص ۹.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود به هزینه های حمایتی اجتماعی، كمترین نسبت را دربین كشورهای عضو داشته است و بعد از این كشور، لیتوانی، مالت، لتونی، رومانی و جمهوری چك قرار دارند.
بیشترین بودجه بخش سلامت مربوط به دانمارك با ۸.۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی است و بعد از این كشور، اتریش با ۸.۲ درصد و فرانسه با ۸ درصد قرار دارند. بیشترین مخارج دولتی مربوط به یونان با ۸.۳ درصد و ایتالیا با ۸.۲ درصد است.
لازم به ذكر است منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا هم دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.



1398/01/01
10:40:12
5.0 / 5
3793
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است