قوانین جدید برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرك

قوانین جدید برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرك سیب پال: با عنایت به انعكاس بعضی از ابهامات توسط گمركات اجرایی جهت ترخیص خودروهای سواری، اصلاحاتی صورت گرفت و ابلاغ گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، برمبنای ابلاغیه جدید، در خصوص لغو ثبت سفارش های خودرو (اعم از بانكی و غیر بانكی) با عنایت به اینكه در بند ۷ مصوبه فوق الاشاره ابلاغ ضوابط ورود و ترخیص خودروهای سوژه تصویب نامه و دستورالعمل اجرایی آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، در صورت اظهار و پرداخت حقوق ورودی جهت ثبت سفارش های بدون انتقال ارز بند ۱۷ و درباب ثبت سفارش های بانكی بند ۲ دستور العمل ابلاغی ملاك عمل است.
همین طور در صورت ورود خودرو در سال ۱۳۹۶ مستند به قبض انبار معتبر، خودروهای وارده به استناد تبصره یك ماده شش قانون امور گمركی مشمول پرداخت عوارض قانونی بودجه امسال به میزان ۱۰ درصد نمی گردد. مفاد این بند مشمول ثبت سفارش های تأیید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اسامی اعلامی توسط سایر مراجع ذی صلاح در این خصوص نمی گردد.
طبق اعلام گمرك، رعایت بخشنامه اخیر در خصوص ضرورت تابید vinخودروها توسط سازمان توسعه تجارت ایران و همین طور تأیید سازمان حمایت تولیدكنندگان و مصرف كنندگان جهت كلیه خودروهای اظهاری حتی از محل مجوزهای خاص (جانبازی و معلولین) با عنایت به مفاد بخشنامه ۳۷۴ پیش از ترخیص خودرو به صورت سیستمی تاكید می گردد.
بر طبق بند ۱۶ دستورالعمل خودروهای سوژه مصوبه ابلاغی مشمول ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات نبوده و ابهامی در اجرای این بند مشاهده نمی گردد. هر گونه مغایرت ثبت سفارش خودروهای وارده و تخلف واردكنندگان پیش از ترخیص خودرو به این مركز اعلام گردد.
طبق این ابلاغیه، درباب اشخاص حقیقی و حقوقی كه مقابل آنها بابت خودروهای وارده در مراجع قضائی اعلام جرم شده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش معتبر جهت سایر خودروها باشند از ترخیص، ابطال اظهارنامه یا اعاده به خارج از كشور خودروهای موجود جدا خودداری شود.
درباب بند ۱۰ دستور العمل كنترل و رعایت سال ساخت خودروها حداكثر به مدت یكسال از تاریخ تولید تا تاریخ ورود و مطابقت كامل مشخصات خودروی وارده با ثبت سفارش نمایش شده تاكید می گردد.
ثبت سفارش هایی كه به اعتبار بخشنامه های صادره فاقد اعتبار اعلام شده است منوط به نمایش ثبت سفارش جدید است و این مساله شامل ثبت سفارش هایی كه اصالت آنها مورد تأیید صنعت، معدن و تجارت قرار نگرفته و با اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شده توسط مرجع قضائی نمی گردد.
در صورت اظهار خودرو با رویه بانكی رعایت بند ۱۲ دستور العمل در خصوص دریافت تعهد از وارد كننده توسط بانك عامل و صدور اعلامیه تأمین ارز عنوان گمرك بابت پرداخت تفاوت نرخ ارز دریافتی تا نرخ سامانه سنا الزامی است.
در ارتباط با بند ۷ مصوبه ابلاغی شناسه خودرو همانند سایر كالاهای مشمول نمایش شناسه كالا است كه توسط دفتر خودرو و نیرومحركه وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی و در سامانه سازمان توسعه تجارت ایران قرار می گیرد.



1397/12/24
00:40:49
5.0 / 5
4222
تگهای خبر: ارز , بانك , تولید , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است