دیجیتال ماركتینگ را چقدر می شناسید؟

دیجیتال ماركتینگ را چقدر می شناسید؟ سیب پال: یك كارشناس اقتصاد اظهار داشت: دیجیتال ماركتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال است.


سمیرا احمدی در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با دیجیتال ماركتینگ، اظهار نمود: دیجیتال ماركتینگ یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی الكترونیك به شكلی از بازاریابی گفته می شود كه با استفاده از ابزارهای الكترونیكی همانند كامپیوتر شخصی، تلفن هوشمند، كنسول بازی و … انتشار یافته و از راه آن به جذب مخاطب پرداخته می شود. همینطور این نوع بازاریابی در كانال ها و بسترهای الكترونیكی متنوعی همانند وب سایت، پست الكترونیك و شبكه های اجتماعی عملیاتی می شوند.
این كارشناس افزود: نخستین كمپین تبلیغات بنری (بنرهای قابل كلیك) در سال ۱۹۹۴ و برای AT & T اجرا شد. نكته جالب در این كمپین این بود كه ۴۴ درصد افرادی كه بنر را مشاهده نمودند روی آن كلیك كردند. بعد از سال ۲۰۰۰ با رواج بیشتر اینترنت، قدرت گرفتن موتور جستجوی گوگل و انقلاب تلفن های همراه هوشمند، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال بیشتر مورد توجه واقع شد و امروز به یك لزوم در موفقیت كسب وكارها تبدیل گشته است.
وی ادامه داد: دیجیتال ماركتینگ فقط محدود به كسب و كارهای آنلاین نمی گردد. خیلی از دوستان فكر می كنند بازاریابی دیجیتالی فقط برای كسب و كارهایی است كه دارای یك وب سایت هستند. در صورتیكه به هیچ وجه این طور نیست. خیلی از كسب و كارهای سنتی هم هستند كه از راه تبلیغات دیجیتال تلاش دارند تا خدمات خویش را به مشتریان احتمالی خود معرفی كنند.
احمدی خاطرنشان كرد: در دیجیتال ماركتینگ تلاش می شود از راه ابزارهایی مثل وب سایت، ایمیل، شبكه های اجتماعی رفتار كاربران و مخاطبان تحلیل شود تا پس از بررسی های انجام شده بتوان بیشترین بازدهی را از بازاریابی بر روی این افراد به دست آورد. در حقیقت در دیجیتال ماركتینگ هدف اصلی فروش است كه البته فروش بیشتر با داشتن مخاطبان هدف گسترده تر شده چراكه؛ شاید در بازاریابی سنتی هیچگاه نتوانید به طیف گسترده ای از مخاطبین دست یابید.
این كارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان كرد: دیجیتال ماركتینگ نیاز اصلی هر كسب و كاری است كه به صورت آنلاین فعالیت می كند. در واقع بازاریابی دیجیتال یك قسمت جدایی ناپذیر در كسب و كارهای اینترنتی است و استفاده از ابزارهای آن برای هر كسب و كار آنلاینی واجب است. یعنی هیچ كسب و كار آنلاینی وجود ندارد كه از این روش ها استفاده نكرده باشد و الان موفق باشد.



1397/12/20
14:35:03
5.0 / 5
4101
تگهای خبر: آنلاین , ابزار , اقتصاد , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است