بانك مركزی اروپا بورس های جهان را به هم ریخت!

بانك مركزی اروپا بورس های جهان را به هم ریخت! سیب پال: بعد از رونمایی بانك مركزی اروپا از بسته مالی جدید خود، بورس های جهانی با سقوط سنگینی مواجه گشتند.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از آن كه بانك مركزی اروپا در انتها نشست این هفته خود اعلام نمود رشد اقتصادی منطقه یورو و جهان بیش از اندازه انتظار كند شده است و به ناچار سیاست های محرك اقتصادی را گسترش خواهد داد، موج منفی جدیدی وارد بازارهای مالی جهانی شد.
در شرایطی كه معامله گران ناامید از كاهش محسوس رشد اقتصادی چین و به نتیجه نرسیدن مذاكرات تجاری این كشور با آمریكا، منتظر شنیدن اخبار مثبت از اروپا بودند، بانك مركزی اروپا اعلام نمود نرخ بهره در منطقه یورو كماكان در سطوح پایین فعلی حفظ خواهد شد و ماریو دراگی، رئیس این بانك اعلام نمود امكان دارد وضعیت فعلی و رشد پایین اقتصادی ادامه داشته باشد.
در معاملات امروز بازارهای بورس، شاخص "شانگهای كامپوزیت" چین با ریزش ۲.۲ درصدی در سطح ۳۰۳۹.۶۲ واحدی بسته شد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ كنگ با ۱.۳ درصد كاهش به ۲۸ هزار و ۴۱۲.۴۹ واحد رسید و در ژاپن شاخص "نیك كی ۲۲۵" بورس توكیو ۱.۵ درصد پایین تر رفت تا در سطح ۲۱ هزار و ۱۴۲.۷۵ واحدی بسته شود.
در میان سایر بورس های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد، بورس سنگاپور ۰.۵ درصد و بورس سئول كره جنوبی با ۰.۹ درصد ریزش بسته شدند. بورس تایوان هم كار خویش را با زیان ۰.۹ درصدی به آخر رساند.
جفری هالی، كارشناس بازار در مؤسسه "اواندا" اظهار داشت: اتحادیه اروپا احتمالاً هدف بعدی جنگ تجاری دولت ترامپ خواهد بود و در شرایطی كه این اتحادیه درگیر مشكلات متعددی نظیر برگزیت، بحران بدهی ایتالیا و كاهش شدید رشد اقتصادی فرانسه و آلمان است، اعضایش نمی توانند پاسخی واحد به تهدیدها بدهند.
در بورس های اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵ درصد كاهش به ۷۱۵۷.۵۵ واحد رسید. بورس های فرانكفورت آلمان و پاریس فرانسه هم ریزشی بودند و به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۳۹ درصد كاهش یافتند. شاخص "استوكس ۶۰۰" هم كه در بر دارنده نماد ۶۰۰ شركت بزرگ اروپایی است با ریزش ۰.۴۸ درصدی به كار خود خاتمه داد.
در آمریكا هم بورس وال استریت از نتایج این تصمیم بانك مركزی اروپا بی نصیب نماند: شاخص "داو جونز" ۰.۷۸ درصد، شاخص "نزدك كامپوزیت" ۱.۱۳ درصد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۸۱ درصد كاهش یافتند.



1397/12/17
00:45:45
5.0 / 5
3782
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است