، بررسی جزئیات بودجه ۹۸،

سلیمی: با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای كالاهای اساسی قیمت ها كنترل نشد

سلیمی: با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای كالاهای اساسی قیمت ها كنترل نشد سیب پال: نماینده مردم محلات در مجلس با تاكید بر این كه بنا بود با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت كالاهای اساسی كم شود اظهار داشت: این اتفاق نیفتاد و مشخص نیست كه این ارز با چه ساز و كاری و در اختیار چه كسانی قرار گرفته است. چه نظارتی در توزیع این ارز وجود دارد؟


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بندی از لایحه بودجه در مورد اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین كالاهای اساسی و در موافقت با حذف این بند بیان كرد: بنا بود با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی كالاهای اساسی وارد شود و قیمت كالاها افزایش نیابد. اما آیا این اتفاق افتاد؟ این ارز در اختیار چه كسانی و با چه ساز و كاری قرار گرفته است؟ آیا با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت ایجاد نشد؟
ایشان در ادامه اظهار نمود: حالا چه نظارتی در توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد؟ این ارز تنها در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است. امروز قیمت كالاهای اساسی افزایش یافته است و بر كسی پوشیده نیست. قرار بود ما با اختصاص بیت المال در جهت كنترل قیمت ها گام برداریم. اما امروز قیمت كالاهای اساسی افزایش یافته است. اگر نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی درگیر شده پس چرا قیمت مرغ تا ۱۵ هزار تومان رفته است؟
سلیمی افزود: متأسفانه شبكه توزیع ارز شكل نگرفته است. نزدیك به یك سال اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی می گذرد و هزاران میلیارد به عده ای خاص داده شده اما تازه می خواهیم عناوین را شفاف نماییم.
ایشان در ادامه بیان كرد: اگر همین پول را در اختیار هر خانواده قرار می دادیم الان حدود یك میلیون تومان به هر خانواده می رسید. قیمت اجناس به قیمت ارز بستگی دارد مگر ارز كاهش نیافت؟ پس چرا قیمت ها افزایش یافته است؟
او در آخر اظهار داشت: اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین كالاهای اساسی رانت بوجود آورده و سودی ندارد.



1397/12/07
19:41:09
5.0 / 5
4035
تگهای خبر: ارز , دلار , قیمت , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است