انتقاد FATF از اقدامات اتحادیه اروپا

انتقاد FATF از اقدامات اتحادیه اروپا سیب پال: دبیر كارگروه ویژه اقدام مالی اظهار داشت: لیست سیاه پولشویی و تامین مالی تروریسم اتحادیه اروپا، كار این نهاد را مختل می كند.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، مارشال بیلینگسلا، با اشاره به این كه FATFیك نهاد بین دولتی با وظیفه مقابله با پول شویی و تأمین مالی تروریسم از راه وضع استانداردهای مناسب و نظارت بر اجرای آنها توسط كشورهای مختلف است اظهار داشت: لیست سیاه اتحادیه اروپا در زمینه پول شویی و تأمین مالی تروریسم، در كار FATF تداخل بوجود می آورد.
بیلینگسلا كه دستیار وزیر خزانه داری آمریكا در تأمین مالی تروریسم هم هست گفت بعضی از كشورهای عضو این كارگروه عمیقاً نسبت به لیست اتحادیه اروپا ابراز نگرانی كرده اند. اشاره وی به تصمیم این ماه اتحادیه اروپا برای افزودن نام چند كشور دیگر همچون عربستان، پاناما و چهار قلمرو آمریكا به لیست سیاه پول شویی و تأمین مالی تروریسم است كه با انتقاد انگلیس هم مواجه گردید. هم اكنون ۲۳ كشور و قلمرو سرزمینی در این لیست هستند.
بیلینگسلا با اشاره به این كه لیست های سیاه و خاكستری موضوعات مهمی هستند كه باید با دقت با آنها برخورد كرد به خبرنگاران اظهار داشت كه در قرار دادن نام كشورها در این لیست ها باید از روش شناسی ویژه و شفافیت كامل استفاده نمود. وی افزود FATF قبل از هر تصمیمی هزاران ساعت صرف آن مبحث می كند و در مبحث مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم باید نقش مركزی در جهان ایفا كند.
۲۳ كشوری كه توسط اتحادیه اروپا در لیست سیاه قرار رفته اند عبارت اند از: افغانستان، ساموآی آمریكایی، باهاماس، بوتسوانا، كره شمالی، اتیوپی، غنا، گوام، ایران، عراق، لیبی، نیجریه، پاكستان، پاناما، پورتوریكو، ساموآ، عربستان، سری لانكا، سوریه، ترینیداد و توباگو، تونس، جزایر ویرجین آمریكا و یمن.



1397/12/04
14:29:08
5.0 / 5
3769
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است