واكنش رئیس بانك مركزی به نوسانات نرخ ارز

واكنش رئیس بانك مركزی به نوسانات نرخ ارز سیب پال: با روند افزایشی قیمت ارز در ایام گذشته، رئیس كل بانك مركزی علت این مساله را مصوبه آزادی ورود كالا بوسیله مرزنشینان و ملوانان دانست و از هیات وزیران خواست در این مصوبه تجدید نظر كنند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، در حالیكه در ماه های اخیر و سپس ریاست جدید بانك مركزی، قیمت ارز سپس درنوردیدن مراحل رشد چندباره، به ثبات نسبی رسیده بود، طی چند روز گذشته قیمت دلار مجدداً روند افزایشی به خود گرفت كه برخی اقتصاددانان علت این مساله را مواردی همچون طولانی شدن فرآیند تصویب لوایح مربوط به FATF و یا افزایش تقاضا برای مسافرت های نوروزی به خارج از كشور ارزیابی كردند.
در این راستا عبدالناصر همتی، رئیس كل بانك مركزی در اینستاگرام خود نوشت: طی سه روز گذشته، بازار ارز شاهد نوسانات رشد نرخ ارز بود. در حالیكه از اوایل هفته با مجوز صادره به آن بخش از صادركنندگانی كه درباب نحوه بازگرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد عملكرد خوبی داشته اند، قاعدتا بایستی شاهد عرضه بیشتر ارز و كاهش نرخ آن می بودیم.
وی در ادامه درباره چرایی علت افزایش نرخ ارز توضیح داد: یك دلیل برمی گردد به مصوبه آزادی ورود ۱۰ ها قدم كالا بوسیله مرزنشینان و ملوانان. در شرایط تحریم و محدودیت های ارزی، این دسته از تصمیمات، واردات اجنلاس غیرضرور در موقعیت زمانی، تحریم را افزایش داده و بالقطع سبب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دوبی، هرات و متعاقباً در بازار ایران شده است.
رئیس كل بانك مركزی همین طور اشاره كرد: از هیأت محترم وزیران با فوریت تجدید نظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این كار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای كشور امری بسیار ضروری می باشد. البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده است كه البته اطلاعات دریافتی حاكی می باشد در این مقطع باز احتمال تعلیق بسیار زیاد است.



1397/12/03
12:47:00
5.0 / 5
3840
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است