عقب راندن دلار توسط یورو و پوند

عقب راندن دلار توسط یورو و پوند سیب پال: در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، ارزش دلار در مقابل بیشتر همتایانش كم شد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، بعد از آنكه رئیس بانك مركزی ژاپن در سخنانی از آماده بودن این بانك برای اتخاذ سیاست پولی انبساطی تر به منظور تقویت رشد اقتصادی این كشور خبر داد، صف فروش ین بر صف خرید آن پیشی گرفت و ارزش دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۰.۸۳ ین رسید.
كوجی فوكویا، مدیر موسسه "اف پی جی سكیوریتیز" اظهار داشت: ین با افزایش خطر های موجود بر سر راه اقتصاد ژاپن در راه تدافعی قرار گرفته است. بانك مركزی ژاپن در حقیقت گزینه های چندانی برای انتخاب ندارد و در شرایطی كه رشد اقتصادی در سراسر جهان رو به كاهش است، راه دیگری به جز توقف افزایش نرخ بهره وجود ندارد.
با این وجود در مقابل سایر ارزهای جهانی دلار عملكردی متفاوت داشت به گونه ای كه شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می سنجد با ۰.۴ درصد عقب نشینی در سطح ۹۶.۴۵۱ واحد قرار گرفت. یكی از اصلی ترین كاهش قابل توجه ارزش دلار در مقابل سایر همتایانش، افت بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا عنوان می شود كه امروز در پایین ترین سطح ۱۱ روز اخیر خود قرار گرفت.
یوكیو ایشیزوكی، كارشناس ارشد ارزی در موسسه "دایوا سكیوریتیز" اظهار داشت: كاهش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریكا، تاثیرش را روی دلار گذاشت و در آستانه نشست هفتگی بانك مركزی آمریكا، دلار را به عقب راند.
هر یورو با ۰.۱ درصد افزایش به ازای ۱.۱۳۵۳ دلار مبادله شد تا در نزدیكی قله دو هفته اخیر خود در مقابل دلار قرار گیرد. پوند باز سپس ان كه ترزا می، نخست وزیر انگلیس از پیشرفت مذاكرات برگزیت با اتحادیه اروپا آگاهی داد ارزش پوند با ۱ درصد افزایش به ۱.۳۰۷۷ دلار رسید.
یوان چین باز از دیگر برندگان معاملات امروز در مقابل دلار بود به گونه ای كه هر دلار با ۰.۵ درصد كاهش به ۶.۷۲۴۸ یوان رسید.



1397/12/01
14:32:44
5.0 / 5
3615
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است