نوبخت در حاشیه جلسه دولت

تلاش می نماییم حقوق اسفند از نیمه دوم آن پرداخت گردد

تلاش می نماییم حقوق اسفند از نیمه دوم آن پرداخت گردد سیب پال: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینكه تلاش می نماییم حقوق اسفند را از نیمه دوم آن پرداخت نماییم، اظهار داشت: یارانه اسفند ماه هم زودتر از موعد مقرر پرداخت می شود.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره واریز عیدی كارمندان و بازنشستگان اظهار نمود: تخصیص عیدی همه افرادی كه مشمول دریافت عیدی می شوند پیش از ۲۲ بهمن داده شده است، خزانه هم مبالغ آنرا آماده كرده است. هر دستگاهی كه فهرست كاركنان خویش را تهیه كرده و درخواست وجه داده است، این مبلغ را دریافت كرده است.
وی افزود: روز یكشنبه ۲۱ بهمن من به یك وزیر سه بار تماس گرفتم كه عیدی آنها آماده است و برای دریافت آن اقدام نمایند اما آنها اعلام كردند مشكلی در تهیه فهرست كارمندان خود دارند. به هر حال عیدی همه دستگاه ها آماده است و الان خزانه هم دنبال این است كه دستگاه ها وجه خویش را دریافت نمایند.
وی تصریح كرد: حالا دیگر عذر هیچ دستگاهی موجه نخواهد بود كه فهرست خویش را تهیه نكند و به خزانه ندهد. این قصور مربوط به خود دستگاه های اجرایی می باشد چونكه عیدی ها آماده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تلاش می نماییم یارانه بهمن ماه تا ۲۶ این ماه و یارانه اسفند را هم پیش از ۲۶ اسفند پرداخت نماییم. همینطور تلاش می نماییم حقوق ها را از نیمه دوم اسفند پرداخت نماییم.
به گفته وی در این هفته ۵، ۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخفیف مضاعف داده می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح كرد: این سازمان با وجود همه ی مضایق فعالیت های خویش را به گونه ای تنظیم كرده است تا همه مطالبات بخش های مختلف را پرداخت كند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اصلاح ساختار بودجه تصریح كرد: ویرایش دوم بودجه بر مبنای نظرات رهبری انجام شد تا در هزینه ها صرفه جویی شود. ما ۴۳۷ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی را به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان كاهش دادیم. اما مجلس لطف كرد و این رقم را كمی افزایش داد، نظر رهبری این است كه اصلاحی در ساختار منابع و مصالح انجام دهیم. در تبصره ۲۱ لایحه بودجه این اصلاح را با هماهنگی شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیش بینی كردیم كه فعلاً كمیسیون تلفیق تشخیص داده است كه آنرا حذف كند. به هر حال ما برای اصلاح ساختار بودجه آمادگی داریم و برنامه ریزی هم كرده ایم.
نوبخت با اشاره به این كه برنامه ما برای اصلاح ساختار بودجه آماده است خاطرنشان كرد: گفتن اصلاح ساختار بودجه ساده، ولی اجرای آن سخت بوده و مثل شیری است كه بخواهیم آنرا خالكوبی نماییم، چونكه دستگاه ها به همین وضع عادی عادت كردند و اصلاح ساختار بودجه شاید باعث كاهش دریافتی آنها شود، ازاین رو آنها برای تحول آماده نیستند.
وی افزود: در اقتصاد ما ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالی و نه فرار مالیاتی وجود دارد. كه من آدرس می دهم كدام دستگاه ها از معافیت مالی استفاده می نمایند. همینطور ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشكار می دهیم. ما یارانه ی زیادی می دهیم كه هدفمند هم نیست و حتی افراد با درآمد بیشتر از یارانه ی بیشتر استفاده می نمایند. اصلاح ساختار بودجه یعنی اصلاح همین موارد. اگر جامعه این آمادگی را داشته باشد ما برای اصلاح بودجه برنامه داریم.
وی در انتها اظهار داشت: ما بودجه را بر مبنای مصوبه مجلس اجرایی می نماییم و هر چه اصلاح در بودجه انجام شد در مرحله ی اجرا اعمال خواهیم كرد.



1397/11/24
16:09:44
5.0 / 5
3699
تگهای خبر: اقتصاد , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است