مشكلات بزرگترین اقتصاد اروپا ادامه دارد

مشكلات بزرگترین اقتصاد اروپا ادامه دارد سیب پال: وزارت دارایی آلمان اعلام نمود به سبب كاهش رشد اقتصادی، درآمدهای مالیاتی این كشور كاهش خواهد یافت.


به گزارش سیب پال به نقل از دویچه وله، پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفت به سبب بریگزیت و كاهش رشد اقتصادی جهان، اقتصاد آلمان احتمالاً امسال را با رشد ۱ درصدی و كمتر به اختتام خواهد رساند كه ۰.۸ درصد كمتر از پیش بینی قبلی است.
اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد كه سال قبل را با ثبت ضعیف ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به اختتام رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان باز سال قبل نتوانست به سطح ۲ درصدی هدف گذاری شده توسط بانك مركزی این كشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند.
آلتمایر با ابراز نگرانی نسبت بریگزیت گفته است كه خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند منجر به بروز اختلالاتی در نظام سیاست گذاری شود.
روزنامه بیلد آلمان در گزارشی نوشته است كه احتمال رسیدن كسری بودجه آلمان به ۲۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۳ وجود دارد. كاسترن برزسكی، كارشناس اقتصادی در بانك " ای ان جی" اظهار داشت: مساله مهم این است كه روند كاهش رشد اقتصادی آلمان كه از تابستان شروع شد، بیشتر از آنچه انتظار می رفت به طول انجامیده است. تنش های تجاری بین چین و آمریكا و بریگزیت باز بر روی اقتصاد آلمان اثرگذار بوده اند.
وزارت دارایی آلمان باز با انتشار گزارشی درباب وضعیت اقتصادی این كشور اعلام نمود با وجود كاهش رشد اقتصادی، وضعیت بازار كار در این كشور همچنان یك نقطه قوت باقی خواهد ماند به گونه ای كه پیش بینی می شود نرخ بیكاری از ۵.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۴.۹ درصد در سال ۲۰۱۹ كم شود.



1397/11/20
19:17:30
5.0 / 5
3846
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است