امام جمعه ابركوه مطرح كرد؛

سكوت مجلسی ها در مقابل عملكرد ربوی بانك ها

سكوت مجلسی ها در مقابل عملكرد ربوی بانك ها سیب پال: امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ابركوه اظهار داشت: نمایندگان مجلس همچون پیشینیان خود در مقابل عملكرد ربوی بانك ها سكوت كرده اند تا جایی كه بنظر می رسد كشورهای غیر اسلامی در حوزه اجرای اسلامی از ما پیشی گرفته اند.



به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا - منطقه یزد، حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» ضمن انتقاد از عملكرد ربوی بانك های كشور، اظهار نمود: متأسفانه نظام بانكداری در كشور بیمار است و مجلسیان باز به پیروی از بهارستان نشینان پیشین به دنبال درمان و معالجه این بیماری مهلك نیستند و از طرف دیگر شورای نگهبان باز تابحال كم لطفی كرده است.
وی اشاره كرد: برمبنای گزارشات رسمی طی یك سال گذشته، ۲۶۱ هزار میلیارد تومان سود از طرف بانك ها به سپرده گذاران پرداخت شده كه معادل دو سوم بودجه سالیانه كشور است و این در شرایطی است كه بانك ها در مقام دریافت، بیشتر از این مبلغ را سود گرفته اند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینكه سود پرداخت شده به سپرده گذاران در سال 96 معادل حقوق 11 میلیون كارمند بوده است، اشاره كرد: در نظام بانكی ما قرض الحسنه كه اساس بانكداری بدون ربا است جایگاه مطلوبی نداشته و موقعیتی بسیار كمرنگ دارد و در مقابل، برابر جریمه تأخیر در پرداخت وام ها كه بالقطع حرام است، بی مهابا وصول می شود.
امام جمعه ابركوه اشاره كرد: وضعیت فعلی بانك های كشور به محوی است كه برمبنای شنیده ها، بانك های كشورهای غیراسلامی با دریافت و پرداخت كمترین سود، اسلامی تر از ما عمل می كنند.




1397/11/08
16:20:57
5.0 / 5
4573
تگهای خبر: بانك , بانكداری , سپرده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است