بانك مركزی انگلیس آماده خروج سخت از اتحادیه اروپاست

بانك مركزی انگلیس آماده خروج سخت از اتحادیه اروپاست سیب پال: رئیس بانك مركزی انگلیس پیش بینی نمود رشد اقتصادی امسال انگلیس تحت تاثیر خروج از اتحادیه اروپا كاهش پیدا كند.


به گزارش سیب پال به نقل از سی ان بی سی، هنوز نسبت به نتایج خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش بینی دقیقی وجودی ندارد. مارك كارنی در جریان سخنرانی خود در اجلاس داووس اظهار داشت: بانك مركزی از همان زمان رأی به بریگزیت در همه پرسی سال ۲۰۱۶، خویش را آماده بدترین سناریو در مورد خروج سخت از اتحادیه اروپا كرده است.
وی ادامه داد: مهم نیست كه نحوه خروج ما از اتحادیه اروپا به چه شكلی خواهد بود. بعنوان بانك مركزی، مهم ترین وظیفه ما آماده كردن بخش مالی انگلیس برای این واقعه بوده است. بانك مركزی انگلیس تحقیقات زیادی را در مورد نتایج احتمالی ترك بدون توافق با اتحادیه اروپا انجام داده است.
بانك مركزی انگلیس در ماه نوامبر یك گزارش بسیار منفی از پیش بینی خود در مورد بریگزیت منتشر نمود كه با انتقادات گسترده طرفداران خروج مواجه گردید. طبق این پیش بینی در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا كه اصطلاحاً خروج سخت نامیده می شود، تولید ناخالص داخلی انگلیس تا ۸ درصد و قیمت املاك تا ۳۳ درصد كاهش خواهد یافت. هم چنین نرخ بیكاری می تواند تا ۹ درصد افزایش یابد.
كارنی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به منتقدان انتشار این گزارش اظهار داشت: قبلاً گفته بودیم كه ارزش پوند كاهش خواهد یافت كه این اتفاق افتاد، همینطور گفتیم كه نرخ تورم از سطح هدف گذاری شده فرا تر خواهد رفت كه این اتفاق هم رخ داد.
با عنایت به مخالفت پارلمان انگلیس با برنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا، وضعیت بریگزیت حالا بیشتر از هر زمان دیگری در هاله ای از ابهام قرار دارد. اختلاف نظر بین موافقان و مخالفان خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان بیشتر از هر زمان دیگری بالا گرفته است و الان بعضی از نمایندگان خواستار برگزاری همه پرسی مجدد در مورد بریگزیت هستند.



1397/11/07
07:51:52
5.0 / 5
3751
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است