معاون رئیس جمهوری در گفت وگو با ایرنا اعلام كرد:

درخواست از رئیس مجمع تشخیص مصلحت برای تسریع رسیدگی به لایحه پالرمو

درخواست از رئیس مجمع تشخیص مصلحت برای تسریع رسیدگی به لایحه پالرمو سیب پال: معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینكه لایحه پیوستن ایران به كنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) حالا روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام است، اظهار داشت: از رئیس مجمع درخواست كرده ایم كه رسیدگی به این لایحه تسریع یابد.


«لعیا جنیدی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اضافه كرد: پس از لایحه مربوط به مقابله با پولشویی كه به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید؛ باید هر چه سریعتر تكلیف پیوستن ایران به كنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) باز مشخص شود.
وی افزود: حالا كارگروهی جهت بررسی لایحه پیوستن ایران به پالرمو تشكیل شده و منتظر هستیم كه هر چه زودتر این لایحه به صحن مجمع بیاید.
معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: علاوه بر این، لایحه پیوستن به كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) باز كه نظر شورای نگهبان در مورد آن تامین نشده است باز در كمترین زمان باید اصلاح و تصویب شود.
جنیدی در مورد نقش تصویب این لوایح اظهار داشت: به صورت مسلم تصویب این لوایح، مسیر را برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) هموار و اجرایی شدن سازوكار مالی اروپا را تسهیل می كند.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، كنوانسیون ملل متحد مقابل جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) از معاهده های چندجانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد است كه در 15 نوامبر سال 2000 با قطعنامه مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید.
طرح كنوانسیونی این معاهده در دسامبر 2000 در پالرموی ایتالیا برای امضای دولت ها باز شد و به امضای 147 دولت همچون ایران رسید بنا بر این به آن كنوانسیون پالرمو گفته میگردد.
كنوانسیون پالرمو دارای سه پروتكل تكمیلی همچون پروتكل پیشگیری، سركوب و مجازات قاچاق اشخاص خصوصاً زنان و كودكان، پروتكل مقابل قاچاق مهاجران از راه زمین، دریا و هوا و پروتكل مقابل تولید غیرقانونی و قاچاق مهمات است كه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بعنوان عهده دار این كنوانسیون و پروتكل های آن عمل می كند.
اقتصام**9189 ** 2023


1397/10/29
15:04:27
5.0 / 5
3573
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است