بانك های ژاپن معاملات نفتی ایران را از سر می گیرند

بانك های ژاپن معاملات نفتی ایران را از سر می گیرند سیب پال: مركز اس اند پی گلوبال اعلام نمود كه پس از دریافت مجوزهای نهایی، بیشتر بانك های ژاپن معاملات نفتی ایران را از سر خواهند گرفت.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، منابع خبری مركز گلوبال می گویند، با عنایت به تلاش پالایشگاه های ژاپن برای آغاز بارگیری هر چه زودتر محموله های نفتی از ایران در ماه جاری، مجوزهای نهایی برای ادامه ازسرگیری فعالیت بانك های ژاپن صادر گردیده است.
بر اساس گزارش گلوبال، پس از مجوز مقامات نظارتی دولت های آمریكا و ژاپن، بانك هایی ژاپن قادر به صدور اعتبارات برای معاملات واردات نفت از ایران خواهند بود.
این بانك ها با نحوه پرداخت پالایشگاه های این كشور به واحد پولی ژاپن (ین) برای واردات نفت از ایران موافقت كرده اند.
پالایشگاه و شركت های حمل و نقل ژاپن اخیراً نگرانی های خودرا نسبت به بیمه حمل و نقل مربوطه ابراز كرده اند.
رئیس شركت های ژاپنی در مصاحبه با گلوبال گفتند، شركت هولدینگ (JXTG) ژاپن می خواهد واردات نفت از ایران را تا انتهای ماه جاری ژانویه از سر بگیرد. این در شرایطی است كه شركت نفتی كوسمو (Cosmo) می خواهد تا اواخر ماه جاری حدود 1.8 میلیون بشكه نفت خام را سپس نهایی شدن مجدد مجوزها از ایران وارد كند.
اگرچه ژاپن به همراه هفت كشور دیگر جهان در ماه نوامبر به مدت شش ماه برای ادامه واردات نفت از ایران معافیت دریافت نمودند، اما پالایشگاه های ژاپنی به سبب عدم شفافیت در مورد بیمه كشتیرانی نتوانست از شروع سال جاری تا كنون به واردات نفت از ایران ادامه دهد.
ژاپن از ماه نوامبر سال 2018 تا كنون هیچ واردات نفتی از ایران نداشته است.
ازسرگیری معاملات بانك های ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران در حالی صورت می گیرد كه كره جنوبی پس از چهار ماه توقف در ماه ژانویه آغازین محموله از میعانات گازی ایران را دریافت می كند.
یكی از مقامات ارشد كره جنوبی در مصاحبه با رویترز گفت، یكی از خریداران نفتی كره جنوبی در ماه ژانویه در حدود دو میلیون بشكه میعانات گازی از ایران دریافت خواهدنمود.
بعد از اعمال تحریم های امریكا مقابل ایران در ماه نوامبر این آغازین محموله واردات نفتی كره جنوبی از ایران پس از چهار ماه توقف واردات است.
محموله وارداتی كره جنوبی از ایران در دو بخش صورت می گیرد، بخش اول واردات 960 هزار تن میعانات گازی در چارچوب نفت سبك است كه معمولاً با تركیب گاز طبیعی تولید میگردد و انتظار می رود این محموله در هفته جاری در بندر اینچئون (Incheon) تحویل داده شود؛ و محموله 990 هزار تنی دوم انتظار می رود كه در اواخر ماه جاری تحویل كره جنوبی گردد.
آساق**9473**1663**


1397/10/25
14:34:52
5.0 / 5
4051
تگهای خبر: بانك , بیمه , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است