قیمت سكه با رشد نرخ اونس جهانی طلا افزایش یافت

قیمت سكه با رشد نرخ اونس جهانی طلا افزایش یافت سیب پال: بهای انواع سكه طلا امروز (دوشنبه) به علت رشد قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی روند افزایشی به خود گرفت به شكلی كه هر قطعه سكه تمام سه میلیون و 855 هزار تومان عرضه می گردد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، با آغاز فعالیت بازارهای جهانی در روز دوشنبه، بهای هر اونس طلا از مرز 1290 دلار گذشت چونكه سرمایه گذاران امید خویش را به افزایش نرخ بهره در آمریكا از دست داده اند؛ افزایش نیافتن نرخ بهره می تواند در كاهش ارزش دلار آمریكا اثرگذار باشد چونكه به صورت سنتی در بازارهای جهانی ارزش دلار و بهای طلا معكوس یكدیگر حركت می كنند.
براساس نرخ های اعلامی شبكه خبری بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا به 1294 دلار و 40 سنت رسیده است كه بیشتر از چهار دلار جهش داشته؛ تضعیف ارزش دلار، شاخص بازارهای سهام را هم تحت تاثیر قرار داده و روند آنها كاهشی شده است.
با این اوصاف بازار سكه تهران امروز بیشتر از هرچیز تحت تاثیر قیمت جهانی این فلز گرانبها قرار گرفت و معامله گران هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح قدیم را سه میلیون و 750 هزار تومان، هر نیم سكه را 2 میلیون و 30 هزار تومان و هر ربع سكه را یك میلیون و 250 هزار تومان فروختند؛ سكه گرمی تنها مسكوكی بود كه امروز در نرخ 670 هزار تومان ثابت ماند.
در بازار طلا هم بهای هر مثقال طلا یك میلیون و 532 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار را 353 هزار و 662 تومان نرخ گذاری شده است.
آنگونه كه خبرگزاری رویترز تحلیل كرده، نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان و كاهش تورم در آمریكا در نهایت سبب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریكا امسال میلادی روند افزایش نرخ بهره را متوقف نماید و ازاین رو طلا برای شكستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش خویش را از همین ابتدای سال كلید زده است.

** آخرین تغییرات نرخ ارز
ظهر امروز صرافی های مجاز هر یورو را 12 هزار و 850 تومان و هر دلار آمریكا را 10 هزار و 990 تومان عرضه می كنند؛ این نرخ در صرافی های بانكی هم همین قدر است.
دیروز در سامانه سنا هر یورو به صورت میانگین 13 هزار و 322 تومان و هر دلار آمریكا 11 هزار و 596 تومان فروخته شده بود و بهای حواله یورو در نیما به 9 هزار و 601 تومان رسیده بود؛ برپایه اطلاعات بانك مركزی معامله ای برای حواله دلار در روز گذشته ثبت نشده است.
نرخ ها در سامانه سنا مبین معاملات انجام شده توسط بانك ها و صرافی های مجاز كل كشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می گردد.
درخصوص آخرین تحولات در بازار ارز، غلامرضا پناهی معاون ارزی بانك مركزی گفته كه بازار متشكل ارزی با همكاری بانك ها و صرافی ها در آینده نزدیك راه اندازی می گردد و معاملات در این بازار نقدی خواهد بود.
اقتصام*2025 ** 2023


1397/10/24
19:52:57
5.0 / 5
3738
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است