صندوق قرض الحسنه اشتغال در روستاهای سروآباد تولید می گردد

صندوق قرض الحسنه اشتغال در روستاهای سروآباد تولید می گردد سیب پال: مسئول بسیج سازندگی سپاه سروآباد از طریق اندازی صندوق قرض الحسنه اشتغال در سطح روستاهای تابعه این شهرستان با هدف تولید اشتغال های خُرد اطلاع داد.


اردلان مباركی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: به منظور تولید اشتغال های خُرد در روستاها بخصوص در بحث مشاغل خانگی صندوق قرض الحسنه اشتغال در روستاها راه اندازی و تولید می گردد.
وی اضافه كرد: برای تولید این صندوق ها یك نفر بعنوان تسهیلگر كه دوره های لازم برای توجیه سایر اعضای صندوق را گذرانده با تشكیل هسته جهادی در روستاها همراه با امام جماعت، دهیار و اعضای شورا جلسه توجیهی را برگزار می نماید.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سروآباد خاطرنشان كرد: برای تولید هر صندوق روستایی سه نفر باید عضو باشند و هر كدام به اندازه آورده خود از 100 هزار تا یك میلیون ریال به صورت ماهیانه به حساب صندوق مبلغی واریز می كنند.
وی تصریح كرد: پس از مشخص شدن اعضای هیات امنای صندوق قرض الحسنه باید یك حساب نزد یكی از بانك های عامل سطح شهرستان افتتاح كنند.
مباركی اظهار داشت: پس از 6 ماه واریز مبلغ مشخص شده و برپایه اولویت و نظر اعضای هیات امنای صندوق اعضای آن صندوق می توانند تسهیلات دریافت نمایند.
وی با اشاره به اینكه مبلغ تسهیلات ارتباط مستقیم با موجودی صندوق دارد، اضافه كرد: اعضای صندوق جهت دریافت تسهیلات نیازی به ضامن ندارند و به صورت زنجیره ای می توانند ضامن تسهیلات پرداختی یكدیگر باشند.
وی خاطرنشان كرد: چنانچه اعضای صندوق قرض الحسنه روستایی در بانك انصار حساب باز كنند، بانك هم جهت تشویق صندوق 100 میلیون ریال جهت حمایت صندوق به حساب آن كمك می نماید.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سروآباد تمرین كار گروهی را از اهداف تشكیل این صندوق ها برشمرد و اظهار داشت: تشكیل گروه های جهادی، محرومیت زدایی، اجرای پروژه های عمرانی، اشتغالزایی و توانمندسازی افراد از برنامه های مهم بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 كیلومتری از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد.
7354/9102


1397/10/23
13:52:15
5.0 / 5
3741
تگهای خبر: بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است