استفاده از رمزیكبار مصرف راهكار جلوگیری از جرائم اینترنتی است

استفاده از رمزیكبار مصرف راهكار جلوگیری از جرائم اینترنتی است سیب پال: استفاده از رمز ؛یكبار مصرف؛، راهكاری مناسب در ایمن سازی عملیات بانكی اینترنتی، جلوگیری از جرم سایبری و پیشگیری از برداشت های غیر قانونی می باشد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، این مطلب در نشست تخصصی امنیت سایبری روسای بانكها، موسسات مالی و اعتباری كیش با پلیس فتای ناجا عنوان شد.
در جریان این نشست كه با حضور روسای بانكها و موسسه های مالی - اعتباری و حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا در مركز همایشهای كیش برگزار شد، رئیس پلیس فتا كیش اعلام نمود: برداشت های غیر مجاز 58 درصد از پرونده های جرائم سایبری در جزیره كیش را تشكیل می دهد.
سرهنگ رضایی استفاده از رمزهای یكبار مصرف را راهكار مناسبی در حوزه كاهش جرایم اینترنتی برشمرد و اظهار داشت: رمزهای اینترنتی یكبار مصرف در هر خرید اینترنتی تغییر می كند و رمز دوم به تلفن همراه صاحب حساب پیامك میگردد.
وی استفاده از رمزهای یك دفعه مصرف را در امنیت گردش مالی بسیار موثر دانست و همه شهروندان و صاحبان حساب های بانكی خواست تا نسبت به استفاده از رمزهای یكبار مصرف بانكی اقدام نمایند.
رضایی اضافه كرد: از تاریخ اول خرداد سال نودو هشت رمزهای قبلی كاربران منقضی شده و قابل استفاده نیست.
همین طور در این نشست، محمد عباسی دادستان عمومی و انقلاب جزیره كیش بر لزوم تشكیل جلسات جلوگیری از وقوع جرم با هدف احداث تعامل میان پلیس، نهادها و قوه قضاییه اصرار كرد و اظهار داشت: با عنایت به افزایش روز افزون جرائم سایبری و به دنبال آن افزایش وقوع جرم در جامعه، سیاست های پیشگیرانه می تواند نقشی تاثیر گذار بر كاهش آمار جرم در جامعه داشته باشد.
وی اضافه كرد: مدیران بانك ها با افزایش نظارت بر نحوه  عملكرد زیر مجموعه های خود و همین طور استفاده از اثر انگشت در عملیات بانكی می توانند در كاهش آمار جرایم بانكی نقش تاثیر گذاری داشته باشند.
1339


1397/10/11
22:58:33
5.0 / 5
3700
تگهای خبر: اینترنت , بانك , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است