روحانی دستورتشكیل هیأت رسیدگی به حادثه دانشگاه آزاد را صادر كرد

روحانی دستورتشكیل هیأت رسیدگی به حادثه دانشگاه آزاد را صادر كرد به گزارش سیب پال رییس جمهوری از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، كشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خواست با تشكیل هیأت رسیدگی به این حادثه، گزارش آنرا به هیأت وزیران ارائه كرده و تدابیر لازم را برای پیشگیری از تكرار حوادث مشابه اتخاذ كنند.


به گزارش شامگاه یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر هیأت دولت، مبحث سانحه اسفبار جان باختن برخی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بر اثر واژگونی اتوبوس در محوطه دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و گزارش وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و كشور از روند رسیدگی به علل این حادثه، به هیات وزیران ارائه شد.
وی با ابراز تأسف عمیق از وارد آمدن این فاجعه تكان دهنده و تسلیت به بازماندگان حادثه و جامعه دانشجویی، با عنایت به مسئولیت نظارتی دولت و دفاع از حقوق عمومی، از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و كشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خواست با تشكیل هیأت رسیدگی به این حادثه، ضمن بررسی علل و عوامل مؤثر در وقوع آن و گفت وگو با دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه و نهادهای مسئول، گزارش آنرا به هیات وزیران ارائه نموده و تدابیر لازم را برای پیشگیری از تكرار حوادث مشابه اتخاذ نمایند.

**گزارش بانك مركزی
در ادامه این جلسه، گزارش بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران از روند شاخص بهای تولیدكننده (PPI) در آذر ماه سال جاری به هیات وزیران ارائه شد.
به باعث این گزارش، رشد شاخص بهای تولیدكننده در آذرماه نسبت به ماه گذشته 4.5 درصد رشد منفی داشته كه نشان دهنده تغییر روند افزایشی شاخص می باشد.
این در حالی است كه شاخص مزبور در ماه آبان نسبت به مهر ماه با رشد مثبت 3.5 درصدی همراه بوده است.

** راه اندازی راه آهن جوین-اسفراین - بجنورد
هیات وزیران با صدور مجوز به شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور برای انعقاد قرارداد مشاركت در اجرای پروژه راه اندازی راه آهن جوین – اسفراین - بجنورد موافقت نمود.

**مهلت ارائه اسناد حمل حواله های ارزی
همچنین با تصویب دولت، مهلت ارائه اسناد حمل حواله های ارزی توسط واردكنندگان افزایش یافت.
تعیین تكلیف دولت درمورد نحوه تسویه حساب واحدهای تولیدی كه پیش از تصمیم ارزی دولت از بروات اسنادی استفاده نموده اند
هیات وزیران در ادامه، درمورد نحوه تسویه حساب بعضی از فعالان اقتصادی كه برای واردات كالا (اعم از سرمایهای، واسطهای و مصرفی) از بروات اسنادی ریفاینانس و یا مدت دار (یوزانس) استفاده نموده اند و اسناد حمل آنها پیش از تاریخ 16 /5 /1397 معامله شده و كالاهای مربوطه ترخیص گردیده است ولی سررسید پرداخت آنها پس از تاریخ مذكور می باشد، تصمیم گیری كرد.
در ادامه جلسه، درخواست استرداد لایحه «اصلاح قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی كشور» از مجلس شورای اسلامی، به تصویب دولت رسید.
هیات وزیران ضمن اعلام نظر درمورد برخی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خویش را برای پیگیری مبحث تعیین كرد.
شبس ** 10531**1613


1397/10/10
14:20:48
5.0 / 5
3853
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است