در كهگیلویه و چرام :

سخت گیری بانكها پرداخت تسهیلات را مشكل كرده است

سخت گیری بانكها پرداخت تسهیلات را مشكل كرده است به گزارش سیب پال در جلسه كارگروه اشتغال و تسهیلات طرح كارا در شهرستان های كهگیلویه و چرام، علت اصلی پرداخت نشدن تسهیلات ضعف مدیران و سختگیری بانكها از جانب مسئولان اعلام گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، جلسه كارگروه اشتغال روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی كهگیلویه و چرام و بانكهای عامل، صندوق كارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانك كشاورزی و پست بانك در فرمانداری كهگیلویه برگزار گردید.
سرپرست دفتر جذب و پشتیبانی از سرمایه گذاری استانداری كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینكه پرداخت تسهیلات در دیگر شهرستانهای استان بدون هییچ گونه مشكلی انجام می گردد اظهار داشت: شهرستانهای كهگیلویه و چرام كمترین سهم پرداختی از این تسهیلات را دارند.
حشمت الله صمیمی دوست یكی از دلیل اصلی عدم پرداخت تسهیلات را عدم مشاركت مسئولان با بانكها دانست و اظهار داشت: مدیران شهرستان از روند پرداخت تسهیلات اطلاع چندانی ندارند.
صمیمی با اشاره به اینكه بانكها در پرداخت تسهیلات نهایت همكاری را دارند اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده پرداخت تسهیلات از جانب بانكها با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.
معاون اشتغال و كارآفرینی كهگیلویه و بویراحمد تعداد طرح های اشتغال شهرستان كهگیلویه را 383 طرح با مبلغ 172 میلیاردو 300 میلیون ریال اعلام نمود.
آیت الله ارمغانی خاطرنشان كرد: تابحال از این تعداد 116 طرح با مبلغ 76 میلیارد ریال جذب شده است.
وی اضافه كرد: 230 طرح با مبلغ بیشتر از 23 میلیارد ریال هم در بانكها مصوب شده كه نیازمند سیر مراحل قانونی برای پرداخت هستند.
ارمغانی خاطرنشان كرد: 47 درصد تسهیلات اشتغالزایی شهرستان كهگیلویه جذب شده است.
فرماندار كهگیلویه هم در این نشست یكی از اشكالات جوانان را بیكاری دانست وگفت: بیكاری جوانان نتایج ناگواری در اجتماع دارد.
جعفر نیكبخت پرداخت تسهیلات را نیازمند همكاری بانكها و نهادهای ذی ربط دانست و اظهار داشت: باید جهاد كشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن تعامل خود با بانكها عامل برای پرداخت تسهیلات را بالا برند.
وی اظهار داشت: در صورت پرداخت تسهیلات طرح كارا برای 903 متقاضی اشتغال پایدار تولید خواهد شد.
نیكبخت تعداد طرح های معرفی شده به بانك توسعه و تعاون را 43، بانك كشاورزی را 135، پست بانك را 153و صندوق كارآفرینی امید را 52 طرح ذكر كرد و اظهار داشت: به ترتیب هفت، 10، 55 و44 طرح از جانب بانكها پرداخت كه رقم بسیار پایینی است.
شهرستان كهگیلویه با 131 هزار نفر جمعیت 446 روستا دارد.
فرماندار چرام عمده طرح های تسهیلات كارا را در بخش كشاورزی و دامپروری دانست و اظهار داشت: این شهرستان كمترین جذب تسهیلات را داشته است.
هادی فتاحی اصل تعداد طرح های این شهرستان را 135 طرح با مبلغ 82 میلیاردو 500 میلیون ریال اعلام نمود.
وی بیان كرد: از این تعداد 35 طرح به مبلغ 28 میلیارد ریال پرداخت گردید.
فتاحی اصل بر تسریع در روند اجرایی تسهیلات از جانب بانكهای عامل تصریح كرد.
شهرستان چرام بیشتر از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
7531/1662


1397/10/08
13:59:43
5.0 / 5
4203
تگهای خبر: بانك , تولید , سرمایه گذاری , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است