بازار ارز و سكه همچنان آرام است

بازار ارز و سكه همچنان آرام است سیب پال: بازار ارز و سكه روزهای آرامی را از نظر تغییر قیمت ها تجربه می كند؛ امروز (یكشنبه) هر دلار آمریكا حدود 9 هزار و 990 تومان و هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدوده سه میلیون و 470 هزار تومانی خرید و فروش می گردد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تعطیلی بازارهای جهانی در روز یكشنبه از سویی و ثابت ماندن نرخ ارزهای عمده در صرافی های بانكی امروز دست به دست هم داد تا نرخ اغلب مسكوكات طلا تثبیت شود به شكلی كه هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح قدیم با اندكی افزایش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و 280 هزار تومان رسید.
بر اساس نرخ های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران، معامله گران امروز هر نیم سكه را یك میلیون و 750 هزار تومان و هر ربع سكه را یك میلیون و 50 هزار تومان فروختند كه نسبت به آخر معاملات روز گذشته بازار تغییری نداشت؛ هر قطعه سكه یك گرمی هم 640 هزار تومان به فروش رسید.
با اینكه بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی در نرخ یك هزار و 256 دلار و 60 سنت تثبیت شده است، در بازار تهران مظنه طلا (هر مثقال طلا) یك میلیون و 335 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 308 هزار و 200 تومان قیمت گذاری می گردد كه نسبت به روز گذشته افزایش دارد.
بازار معاملات طلا و سكه در حالی این روزها در تهران روزهای آرامی را سپری می كند كه در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا روزهای پرتلاطمی را تجربه نمود و تقاضا برای خرید این فلز گرانبها را افزایش داد؛ به شكلی كه بنا بر اعلام پایگاه خبری كیتكونیوز، ظرف یك هفته گذشته بهای هر اونس طلا حدود 1.4 درصد رشد را تجربه نمود.
علت اصلی افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی احتمال افزایش نرخ بهره از جانب بانك مركزی آمریكا بود كه در نهایت با افزایش 25 واحدی آنرا به محدوده 2.25 تا 2.5 درصد رساند و از این رو تحلیلگران معتقدند كه تضعیف دلار آمریكا بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت طلا گذاشت.

** بازار آرام ارز
در بازار ارز هم با اینكه بازار به سمت تامین ارز شركت ها برای تسویه حساب های آخر سال میلادی با طرف های خارجی حركت كرده است، اما تغییر چندانی در نرخ ها تولید نشد و صرافی های بانك ها تصمیم گرفتند نرخ ها را نسبت به روز گذشته تغییر ندهند؛ طبق نرخ های اعلامی صرافی بانك ملی، امروز هر یورو 11 هزارو 700 تومان و هر دلار آمریكا 9 هزار و 990 تومان فروخته می گردد و در مقابل بهای خرید آن از مردم 11 هزار 650 تومان بابت هر یورو و 9 هزار و 970 تومان بابت هر دلار است.
دیروز میانگین بهای فروش هر یورو در سامانه سنا 11 هزار و 768 تومان و هر دلار 10 هزار و 256 تومان بود؛ در سامانه نیما هم هر یورو به نرخ 9 هزار و 601 تومان و دلار به 9 هزار و 115 تومان رسید.
نرخ ها در سامانه سنا مبین معاملات انجام شده توسط بانك ها و صرافی های مجاز كل كشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می گردد.
اقتصام*2025**9189


1397/10/02
20:22:57
5.0 / 5
3895
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است