بانك ها باید ملزم به اجرای مصوبات قانونی شوند

بانك ها باید ملزم به اجرای مصوبات قانونی شوند سیب پال: رئیس كل دادگستری كردستان اظهار داشت: بانك ها از طرف دستگاه قضایی و اجرایی باید ملزم به اجرای مصوبات قانونی بخصوص در ارتباط با تولیدكنندگان شوند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، محمدرضا مترقب روز یكشنبه در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در كردستان گفت: دادستان مركز استان پیگیر خواهد شد تا بانك ها ملزم به اجرای تكلیف قانونی خود به نفع تولیدكنندگان شوند البته از دستگاه های اجرایی هم انتظار می رود بر بانك ها اعمال فشار كنند تا به مصوبه مجلس در ارتباط با تهاتر بدهی های تولید كنندگان تمكین كنند.
وی افزود: باید در امتداد حفظ منافع سرمایه گذاران و تولیدكنندگان در قالب وظایف دستگاه قضایی طوری عمل نماییم كه چرخ های تولید در استان متوقف نشود.
مترقب اضافه كرد: اگر اشخاصی مانع فعالیت تولید كنندگان شوند با آنها برخورد میگردد و مطالبات را به گونه ای وصول نماییم كه سبب تعطیلی واحدهای صنفی نشود.
رئیس كل دادگستری كردستان اشاره كرد: حمایت دستگاه قضایی فقط از سرمایه گذارانی است كه به تولید و اشتغال می پردازند.
وی با اشاره به مسایل و مشكلاتی كه در حوزه شهرداری ها رخ می دهد، تصریح كرد: از شوراها انتظار می رود كه به وظیفه نظارتی خود به طور دقیق عمل كنند تا كار به دستگاه قضایی نكشد.

** بانك ها قول همكاری می دهند و همكاری نمی كنند
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كردستان هم در این نشست اظهار داشت: بانك ها در جلسات مختلف قول همكاری برای رفع مشكلات تولید كنندگان می دهند اما در عمل همكاری نمی كنند.
اكبر جوهری گفت: دید تنگ مدیریتی از سال ها پیش بر استان كردستان حاكم است و در مواردی دیده میگردد كه یك مدیر بومی كه باید عنایت بیشتری داشته باشد كمتر در رفع مشكل عنایت می كند.
وی اظهار داشت: بسیار رخ داده كه دستگاه قضایی بدنبال دستگاه اجرایی رفته است تا زمین ها و متعلقات دستگاه را سند دار كند.
جوهری با اشاره به اینكه در موردی خاص یكی از مدیران نمی دانست كه زمینی كه مورد تصرف قرار گرفته متعلق به دستگاه او است، اضافه كرد: وای بر مدیری كه نمی داند تولیت آن در كدام عرصه است و كدام زمین متعلق به دستگاه متبوع اش است.
دادستان عمومی و انقلاب كردستان با اشاره به اینكه هر چقدر هم با اصرار سرمایه گذار را بیاوریم باز هم از استان می رود، گفت: سرمایه گذار اعلام نموده برخی هزار و یك انتظار مشروع و نامشروع از او دارند.

** تخفیف عوارض شهرداری تضعیع حقوق مردم است
مدیركل بازرسی استان كردستان هم در این نشست اظهار داشت: شهرداری ها تخفیفات 70 درصدی در عوارض می دهند این در حالیست كه خود بدهی های سنگین دارند كه توان پرداخت آنها را ندارند.
محمودرضا مهروز افزود: تنها كسانی كه تملك مالی دارند از این تخفیف ها بهره مند می شوند و این تضعیع حقوق مردم بخصوص طبقه متوسط و ضعیف جامعه است.
وی اضافه كرد: مصوبات هدایت شده در شهرداری ها عامل زمین گیر شدن این دستگاه شده است و از دوره ای به دوره دیگر به ارث می رسد.
مهرورز گفت: استان كردستان در حوزه دولت الكترونیك ضعیف است و بارگذاری اطلاعات اموال غیر منقول دستگاه ها در سامانه انجام نشده است.

** كردستان بسیار كم از ظرفیت های قانونی بهره برده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی كردستان هم در این نشست اظهار داشت: در این استان بسیار كم از ظرفیت های قانونی استفاده میگردد.
بهرام نصرالهی زاده با اشاره به اینكه كمتر پیمانكاری در كردستان از دولت تسهیلات گرفته است، گفت: كردستان و سیستان و بلوچستان كمترین تسهیلات را در كشور دریافت كرده اند.
وی افزود: برای دریافت 150 میلیارد ریال تسهیلات برای شهرداری سنندج یكسال پیگیری كردیم.
نصرالهی زاده اضافه كرد: دولت بدهی زیادی به پیمانكاران دارد و برای رفع آن به صورت تهاتر نیاز به همكاری بانك ها است.

** بانك ها منتظر ابلاغ مصوبه مجلس بمانند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان هم با اشاره به اینكه بند «و» تبصره بودجه هنوز ابلاغ نشده است، اظهار داشت: بانك ها و دستگاه قضایی منتظر ابلاغ این تبصره بمانند و برای واحدهای تولیدی اجراییه صادر نكنند تا بتوان از راه تهاتر به بدهی این واحدها رسیدگی كرد.
محمد دره وزمی گفت: درخواست كنندگان تسهیلات در كردستان هنوز وام های كلان با رقم های بالا دریافت نكرده اند.
وی اشاره كرد: تسهیلات پرداختی در كردستان كمتر از متوسط كشوری است و این به سبب كوچك بودن واحدهای تولیدی در استان است.
دره وزمی تصریح كرد: نزدیك به پنج درصد واحدهای تولیدی استان كردستان اشتغال اسمی بالای 50 نفر دارند كه این برای پایداری و ماندگاری واحدها خوب نیست.
6108/9102


1397/10/02
15:36:27
5.0 / 5
3891
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است