مركز تحقیقاتی آینده پژوهی برای برنامه ریزی بودجه نیاز است

مركز تحقیقاتی آینده پژوهی برای برنامه ریزی بودجه نیاز است سیب پال: عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای شتاب بخشی به توسعه، تولید مركز تحقیقاتی با عنوان آینده پژوهی در كشور ضروری می باشد و الان در این باره كمبود احساس می گردد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، علی قربانی روز چهارشنبه در آیین تكریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح كرد: باید مركزی باشد تا به صورت تخصصی برای آینده كشور و برنامه ریزی در زمینه توسعه كشور فعالیت داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه بعنوان مغز متفكر، یك سازمان گسترده ای است كه مشغله های زیادی دارد و البته عموما درگیر مسائل بودجه ای شده این در شرایطی است كه برنامه باید مقدم بر بودجه باشد اما حالا برنامه، كنار گذاشته شده است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح كرد: باید تمام جناح ها، قوا یكدست و هم فكر و هم نظر باشد چونكه در نبود هم افزایی ها، انرژی ها هدر می رود و این به ضرر مردم است.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه ای استان اظهار داشت: خراسان شمالی، 1.08 درصد جمعیت كشور را به خود مختص كرده است اما 2.15 درصد بودجه كشور را دارد و به این لحاظ سهم خوبی از اعتبارت را داریم.
قربانی با تاكید بر جذب سرمایه های بخش خصوصی تصریح كرد: زیر ساخت ها در این استان بسیار ضعیف است و برای ورود بخش خصوصی باید زیرساخت ها مهیا باشد تا سرمایه گذار وارد عرصه سرمایه گذاری شود.
وی اظهار داشت: اگر در توزیع اعتبارات نگاه ویژه ای به استان های كم برخوردار نشود و سهم استان های برخوردار و كمتر برخوردار همچون گذشته باشد، شكاف میان استان ها بیشتر می گردد چونكه استان های محروم نمی توانند همپای سایر استان ها توسعه یابند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: البته، حالا رویكردها در تحقق اهداف توسعه، استفاده از توان بخش خصوصی است اما در این استان كه زیر ساخت ها ضعیف است، سرمایه گذار تمایل برای سرمایه گذاری ندارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: مدیران و بخصوص مسئولان و نخبگان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراقب باشند كه در لابه لای بخش نامه ها و دستورالعمل های خط كشی شده گم نشوند.
محمود ثمینی تصریح كرد: باید تلاش شود تا در اجرای بخش نامه ها، متناسب با شرایط و نیازهای استان انعطاف داشت.
وی بر تعامل دستگاه های اجرایی با دستگاه های نظارتی تصریح كرد و اظهار داشت: به یقین توسعه، نیازمند فهم مشترك از اجرای قانون است و اگر این فهم مشترك تولید شود، دستگاه های نظارتی همواره كمك حال هستند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر ضرورت توجه به اسناد بالا دستی و منویات رهبری برای توسعه و اجرای كارها تاكید نمود.

* سازمان مدیریت خویش را در چنبره دستورالعمل ها محبوس نكند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم اظهار داشت: جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی جایگاه رفیع و بلندی است و اگر این سازمان رسالت خویش را به درستی انجام دهد، توسعه، رشد خواهد گرفت و گذر از این وضعیت عدم تعادل و برزخ، سرعت می گیرد.
مجید پورعیسی با اشاره به نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه فنی و اجرایی اظهار داشت: اگر سیاست قوی در این باره داشته باشیم به هم ریختگی های موجود در عمران، نما و منظر شهری و روستایی برطرف می گردد.
وی اضافه كرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پویا فعال باشد و خویش را در چنبره دستورالعمل ها محبوس نكند، می توان برای شتاب دادن به توسعه و ارتقای شاخص های توسعه گام برداشت.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور واقع است.
7185/ 6042


1397/09/21
15:13:38
5.0 / 5
4003
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , دستگاه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است