وزیر اقتصاد: صنعت بیمه ریسك سرمایه گذاری را پوشش دهد

وزیر اقتصاد: صنعت بیمه ریسك سرمایه گذاری را پوشش دهد سیب پال: وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهان پوشش ریسك سرمایه گذاری و تولید از طرف صنعت بیمه شد و اظهار داشت: امروز مشكل تولیدكنندگان، فقط جهش ارز نیست بلكه «عدم النفع» باز باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرهاد دژپسند» امروز (سه شنبه) در همایش روز بیمه در محل برج میلاد، اضافه كرد: اگر بخواهیم نقش صنعت بیمه را در رشد اقتصادی كشور تعیین نماییم، باید نگاهی دقیق تر به این بخش داشته باشیم.
وی اضافه كرد: دغدغه تحریم ها خصوصاً برای ركن اصلی اقتصاد یعنی سرمایه گذاران و تولیدكنندگان باید برطرف شود و بیمه بررسی كند كه چگونه می تواند این نگرانی ها را رفع كند.
به گفته دژپسند، بخش تولید علاوه بر مسایلی چون ارز، با مخاطراتی مانند «عدم النفع» باز مواجه است؛ شاید این كار برای صنعت بیمه خوشایند نباشد اما در همه جای دنیا این مقوله پذیرفته شده و صنعت بیمه برای آن راهكار دارد.
وی اضافه كرد: در شرایطی كه تولیدكنندگان با مشكلاتی نظیر كمبود مواد اولیه مواجه می شوند، صنعت بیمه باید این موارد را مورد توجه قرار داده تا كاهش تولید پوشش داده شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه بیمه می تواند موارد غیرقابل كنترل و غیرقابل پیش بینی را پوشش دهد، اظهار داشت: اینكه فقط 2 سال رشد سرمایه گذاری در كشور مثبت باشد، علامت خوبی نیست و باید برای آن فكری كرد.

** بیمه البرز سال آینده 100درصد خصوصی می شود
دژپسند در ادامه سخنان خود بر ضرورت خصوصی سازی اصرار كرد و اظهار داشت: با تصویب دولت در بودجه 98، همه سهم دولت در بیمه البرز واگذار و این شركت خصوصی میگردد.
وی خواهان بهادارسازی اوراق بیمه ای شد و اضافه كرد: در شرایط تحریم، این روش ها برای مردم و صنعت بیمه بسیار راهگشا خواهد بود.
وزیر اقتصاد با تاكید بر اینكه افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه فقط با الزامی شدن برخی رشته ها توسعه پیدا نمی كند، خواهان ارائه محصولات نوآورانه در صنعت بیمه شد.
بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با رویكرد «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، وزیر اقتصاد، رییس كل بیمه مركزی و مدیران عامل شركت های بیمه و فعالان این صنعت پگاه امروز (سه شنبه) در برج میلاد تهران برگزار گردید.
در اختتام مراسم افتتاحیه این همایش، ۶ استارتاپ «مركوری»، «ایپاد»، «جهش»، «پیشخوان خدمات بیمه»، «آوانس» و «داناتك» بعنوان كسب و كارهای نوپا در صنعت بیمه با رویكرد فناوری اطلاعات رونمایی گردید.
اقتصام**2025**1070**9189


1397/09/13
15:10:35
5.0 / 5
4137
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بیمه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است