سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه؛

شریعتمداری: دولت سرمایه بانك توسعه تعاون را زیاد می كند

شریعتمداری: دولت سرمایه بانك توسعه تعاون را زیاد می كند سیب پال: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون اطلاع داد و اظهار داشت: رشد 8.2 درصد اعضای تعاونی ها در ایران و رسیدن تعداد اعضای تعاونی ها به 42 میلیون نفر نشانگر توسعه فرهنگ تعاون در كشور است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز(چهارشنبه) در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه در محل همایش های بین المللی صداوسیما اظهارداشت: تعاونی ها همواره در شرایط سخت اقتصادی بوجود آمده اند تا به كمك مردم و اقتصاد بیایند.
عضو كابینه دولت دوازدهم اضافه كرد: در سال 1358 فقط 4.8 درصد مردم عضو تعاونی های مصرف بودند اما امروز این میزان به 52 درصد رسیده است.
شریعتمداری افزود: در 40 سال اخیر رشد سالیانه تعاونی ها 11.8 بوده و تعداد آنها به 90 هزار تعاونی رسیده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره میزان اشتغالزایی در بخش تعاون هم اظهار داشت: حالا تعاونی ها برای 1.7 میلیون نفر فرصت شغلی بوجود آورده اند اما با توسعه بخش تعاون بدون شك میزان اشتغالزایی در این عرصه هم افزایش قابل توجهی می یابد.
وی درباره عضویت بانوان در تعاونی ها هم اظهار داشت: سهم بانوان از فعالیت های تعاونی قبل از انقلاب 10 درصد بود كه این رقم حالا به 26 درصد رسیده است.
وزیر تعاون خاطرنشان تصریح كرد كه حضور زنان كارآفرینان می تواند به بالندگی كشور كمك نماید.

** تقویت اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش خصوصی
شریعتمداری اظهارداشت: در دولت دوازدهم به دنبال تقویت اتاق تعاون بعنوان پارلمان بخش خصوصی هستیم، چونكه باور داریم دولت باید ناظر و تسهیل گر باشد.
وی، بانك توسعه تعاون را از پشتوانه های این بخش برشمرد و اظهار داشت: دولت می خواهد با افزایش سرمایه این بانك شرایط مطلوبتری را برای تعاونی ها فراهم آورد.
وزیر تعاون با اشاره به اینكه تولید سامانه آماری نظام تعاون از اقداماتی است كه صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: «شبكه سازی، برند سازی و دسترسی به بازارهای هدف» برای بخش تعاون از مهمترین برنامه هایی كه دولت مصمم به اجرای آن در بخش تعاون است.
«در دوره آتی تلاش می نماییم با تعاونی های در عرصه ملی و بین المللی همراهی نماییم.»
شریعتمداری افزود: «سهم 20 درصدی تعاونی ها از واگذاری ها باید برپایه اصل 44 صورت گیرد تا مردمی سازی اقتصاد كه با فرهنگ مردم همخوانی بیشتری دارد، رخ دهد.»
شریعتمداری با تاكید بر توسعه تعاونی های فراگیر اظهار داشت: فرانسه غلات خویش را با استفاده از یك تعاونی تولید و صادرات می كند و ما هم باید این شیوه را تقویت نماییم.
وی افزود: البته در زمینه صیادی و پسته كه تعاونی فراگیر ملی هستند اقداماتی انجام شده است چونكه باور داریم تجمیع تعاونی ها به مبارزه با فقر كمك می نماید.
وزیر تعاون یادآورشد: ایران برای اولین بار به مجمع جهانی تعاون راه یافته است كه جای تقدیر و تشكر فراوان دارد.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه از پنجم تا نهم آذرماه در تهران با شعار «اقتصاد مقاوم تر و پایدار تر با كمك بخش تعاون» در حال برگزاری است. افتتاحیه رسمی اجلاس امروز در مركز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار گردید. در این اجلاس ۱۷۲ میهمان خارجی از ۲۴ كشور حضور دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و نمایندگان و سفیران بعضی از كشورها همچون مهمانان این اجلاس هستند.
اقتصام** 9454 ** 2023


1397/09/07
21:30:40
5.0 / 5
3740
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است