رئیس انجمن مالی اسلامی:

نهادهای مالی اسلامی مقابل بحران ها صدمه پذیری كمتری دارند

نهادهای مالی اسلامی مقابل بحران ها صدمه پذیری كمتری دارند سیب پال: تهران- رئیس انجمن مالی اسلامی اظهار داشت: نهادهای مالی اسلامی در مقایسه با سایر نهادهای مالی در مواجهه با بحران های اقتصادی كمترین صدمه را می بینند كه بحران اقتصاد جهانی در سال های 2007 و 2008 موید این مورد است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی صالح آبادی روز سه شنبه در نشست خبری، اعلام نمود: چهارمین همایش مالی اسلامی 11 آذرماه در دانشگاه الزهرا برگزار می گردد.
وی اضافه كرد: توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی، نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و كنترل تورم ارزی، صدمه شناسی نهادهای مالی اسلامی، امكان سنجی و طراحی نهادهای مالی اسلامی از محورهای اصلی این همایش خواهد بود.
رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار، سومین جایزه مالی اسلامی هم در حاشیه این همایش به شخصیت های حقیقی و حقوقی فعال در زمینه مالی اسلامی اعطا می گردد.
مدیرعامل بانك توسعه صادرات افزود: اعطای جایزه كتاب برتر و جایزه «ابزارسازی و نوآوری مالی در قرآن» هم از دیگر برنامه های برگزار شده در حاشیه این همایش خواهد بود.
رئیس انجمن مالی اسلامی افزود: پذیرش ثبت نام اولین دوره بانكداری اسلامی و دومین دوره بازار سرمایه اسلامی هم هفته آینده آغاز می گردد.
وی اظهار داشت: مقرر است نشست ها و كارگاه های آمورشی در حوزه مالی اسلامی با مشاركت ایران در كشورهای عمان، تركیه، انگلیس، مالزی و اندونزی برگزار گردد.
رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب طرح تشكیل شورای فقهی بانك مركزی در برنامه ششم توسعه اشاره نمود و اظهار داشت: این شورا مشابه كمیته فقهی بورس خواهد بود كه امیدواریم با تشكیل آن، ابزارهای مالی اسلامی جدیدی معرفی شود.
مدیرعامل بانك توسعه صادرات بر ضرورت آموزش مالی اسلامی برای جامعه بانكداران اشاره نمود و اضافه كرد: بیشتر از 20 هزار شعبه بانكی و 34 بانك و موسسه مالی در كشور وجود دارند كه مجموع نیروهای شاغل در آنها به حدود 300 هزار نفر می رسد.
وی به نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید ثبات اقتصادی اشاره نمود و اظهار داشت: در زمان بحران اقتصاد جهانی كه در سال های 2007 و 2008 رخ داد، بخش مالی اقتصاد ایران از آن بحران تاثیر نگرفت و فقط كاهش قیمت نفت سبب كاهش درآمدهای كشور شد.
رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار به سهم رو به گسترش تامین مالی با استفاده از بازار سرمایه در اقتصاد كشور اشاره نمود و افزود: امروز، بازار بدهی و تامین مالی با استفاده از بازار سرمایه، دارای سهمی بزرگ در اقتصاد هستند به صورتی كه سعی شده است كه تامین مالی كوتاه مدت بر عهده بانك و تامین مالی دراز مدت بر عهده بازار سرمایه گذاشته شود.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، تابحال سه دوره از سلسله همایش های مالی اسلامی ایران در دی ماه 94، دی ماه 95 و آذر ماه 96 با همكاری مراكز دانشگاهی و حوزوی، بانك ها، بیمه ها و اركان بازار سرمایه كشور برگزار شده است.
در این همایش ها پژوهشگران به عرضه آخرین دستاوردهای خود در حوزه مالی اسلامی از منظر بانك، بیمه و بورس می پردازند.
اقتصام**2022*2025


1397/09/06
19:17:30
5.0 / 5
3743
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است