رییس كل بیمه مركزی: حجم فروش اقساطی بیمه نامه غیرمنطقی است

رییس كل بیمه مركزی: حجم فروش اقساطی بیمه نامه غیرمنطقی است سیب پال: تهران- رییس كل بیمه مركزی از بدهی سنگین برخی نهادها و سازمان های دولتی به شركت بیمه ایران انتقاد نمود و اظهار داشت: حجم زیاد فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست؛ چونكه بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه می زند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا از تارنمای بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران، «غلامرضا سلیمانی» امروز (سه شنبه) در مجمع سالیانه شركت سهامی بیمه ایران اضافه كرد: منابع ناشی از پذیرش ریسك های بزرگ باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسك بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.
به گفته وی، بخشی از مشكلات شركت های بیمه ای به علت شیوه عمل بر مبنای آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است و اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشكلات مربوط به سرمایه گذاری را برطرف كند.
سلیمانی اضافه كرد یكی از برنامه های در دست اقدام بیمه مركزی درباره مشتریان كلان بدحساب این است كه با تدوین دستورالعمل ها بدحسابی بیمه ای برخی نهادها به حداقل برسد.

**سهم 57 درصدی بیمه شخص ثالث از سبد سهام بیمه ایران
رییس كل بیمه مركزی تقویت بنگاه های اقتصادی مانند شركت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه، بازارسازی های جدید و عرضه بسته های متنوع بیمه ای می تواند وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث كم كند.
وی سهم 57 درصدی بیمه شخص ثالث از مجموع پورتفوی بیمه ایران (سبد سهام) را تركیبی ناهمگون توصیف كرد و اضافه كرد: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شركت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حركت نماید خیلی از اهداف صنعت بیمه محقق می گردد.
سلیمانی بیمه الزامی شخص ثالث را برای همه آحاد جامعه یك لزوم دانست و افزود: شركت بیمه ایران باید تلاش كند با تمركز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.
وی با عرضه چند پیشنهاد و راهكار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شركت سهامی بیمه ایران خواست با برنامه ریزی دقیق تر علاوه بر كاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم نمایند.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا بر پایه گزارش مجمع سالیانه شركت سهامی بیمه ایران، سال گذشته این شركت دولتی سطح چهارم توانگری مالی را از بیمه مركزی به دست آورد و در هفت ماهه امسال توانست نسبت خسارت پرداختی خویش را به 61 درصد بهبود دهد.
بیمه ایران سال گذشته توانست با وجود پرداخت خسارت های بزرگ در بخش انرژی مانند پتروشیمی بوعلی، زلزله كرمانشاه و هواپیما، حق بیمه صادر شده خویش را نسبت به سال 1395 به میزان هشت درصد افزایش دهد.
اكنون بیمه ایران با سهم 33 درصدی در كل پرتفوی صنعت بیمه كشور، به صورت میانگین روزانه 33 میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت می كند.

اقتصام*6984*1961*


1397/08/30
15:20:47
5.0 / 5
4018
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بیمه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است