همتی: بازار ارز راه اندازی می گردد

همتی: بازار ارز راه اندازی می گردد سیب پال: تهران- «عبدالناصر همتی» رئیس كل بانك مركزی جمهوری اسلامی شامگاه یكشنبه اعلام كرد، برای ساماندهی معاملات ارزی و پاسخگویی به نیازهای مردم با مشاركت بانك ها، صرافی های مجاز و نظارت و بازیگردانی بانك مركزی، در آینده نزدیك «بازار ارز» راه اندازی می گردد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، همتی با بیان این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همچون دغدغه های بانك مركزی در ماه های گذشته، راه اندازی این بازار با هدف معامله آزاد، شامل نقد و حواله اسعار (نرخ های بین المللی) توسط كارگزاران (بانك ها و صرافی های مجاز) بوده است.
وی در همین ارتباط اضافه كرد: جلسات متعددی با حضور كارشناسان و صاحب نظران بازار ارز و سرمایه و خصوصاً بانك ها و صرافی ها در بانك مركزی تشكیل و ابعاد مختلف مبحث بررسی گردید.
همتی افزود: در نهایت، در مورد راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر ساز وكار حراج، با هدف كشف قیمت ارز و تسهیل و تأمین نیازهای خدماتی و خرد مردم، به جمع بندی رسیدیم.
رئیس كل بانك مركزی اضافه كرد: این بازار با مشاركت بانك ها و صرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانك مركزی در آینده نزدیك به صورت گام به گام و با تمركز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: صادركنندگان هم می توانند در چارچوب مقررات اعلامی، بخشی از ارز صادراتی خویش را در این بازار عرضه كنند.
همتی اضافه كرد: امیدوارم این اقدام باعث شفافیت شكل گیری نرخ تعادلی ارز شده و تجربه مفیدی برای معاملات حواله های تجاری در سامانه نیما باشد.
شبس**9386**1859


1397/08/28
13:26:52
5.0 / 5
3928
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است